کد خبر : 304888
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
-

وقوع حریق در بیمارستان حضرت رسول تهران

وقوع حریق در بیمارستان حضرت رسول تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) خبر داد.

به گزارش عصرقائم،

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: وقوع حریق در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) در خیابان ستارخان به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن نیروها به محل اعزام شدند.

وی گفت: ابعاد حادثه مشخص نیست و پس از مشخص شدن اعلام خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: ساعت ١٨:۵٠ عصر روز جاری آتش سوزی در یک بیمارستان در خیابان ستارخان اعلام شد که بلافاصله چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه چند دستگاه بالابر و نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش نشانان در مدت سه دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند در طبقه سوم این ساختمان هفت طبقه حریق رخ داده است. در انتهای راهرو این طبقه که به حیاط مشرف بوده است سالن همایشی وجود داشته که در آن صندلی گذاشته بودند. نمای داخلی این واحد با چوب و تخته برای تزیینات داخلی ساخته شده بود و این قسمت کاملا شعله‌ور بود.

ملکی گفت: دود غلیظی همه بخش ها را فراگرفته بود. تعداد زیادی نفرات داخل طبقات بودند و به دلیل اینکه آتش به نمای کامپوزیت سرایت کرده بود، دود به طبقات بالا راه پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: آتش نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی مناسب موفق شدند آتش را خاموش کنند و گروه های دیگر نیز در نهایت حدود ١۴٠ نفر از بیماران که برخی روی تخت و ویلچر بودند را خارج کرده و به محل امن منتقل کردند. البته تعدادی نیز همراهان بودند که خودشان توانسته بودند خارج شوند. کادر درمان نیز نفرات را در ابتدا خارج کرده بودند.

ملکی گفت: تخلیه دود نیز انجام شده و نیرو ها در حال مرحله پایانی تخلیه دود هستند.

همچنین مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در ادامه از حضور نیروهای اورژانس در محل وقوع این حادثه در بیمارستان حضرت رسول خبر داد و گفت: ۶ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس و سه دستگاه اتوبوس‌ آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند تا به حادثه دیدگان امدادرسانی کنند.

وقوع حریق در بیمارستان حضرت رسول تهران
عکس تزیینی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 15 =