کد خبر : 304729
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
-

اثر خوشنویسی هنرمند ایرانی به کتابخانه ملی بلغارستان اهدا شد

اثر خوشنویسی هنرمند ایرانی به کتابخانه ملی بلغارستان اهدا شد

سید محمد جواد رسولی، سفیر کشورمان در بلغارستان، در دیدار با خانم الکساندروا رئیس کتابخانه ملی بلغارستان، نسخه اصل کتاب خوشنویسی منتخب آیات قرآن مجید با عنوان “کلک دوستی” اثر استاد خوشنویسی کشورمان علیرضا اکرمی را به کتابخانه ملی بلغارستان اهداء کرد.

به گزارش عصرقائم، استاد اکرمی این اثر را به مناسبت یکصدو بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط میان ایران و بلغارستان و به نشانه صلح و دوستی دو ملت تحویل سفارت کشورمان در بلغارستان کرد تا طی مراسمی به صورت رسمی تقدیم کتابخانه ملی بلغارستان شود.

خانم الکساندروا ضمن قدردانی از اهداء این اثر ارزشمند، اعلام داشت که این نسخه خطی را به عنوان یک اثر گرانبها شناسایی خواهیم کرد و به نحو شایسته ای از آن نگهداری نموده و در معرض دید عموم قرار خواهیم داد.

در بخش دیگری از این دیدار در خصوص تقویت همکاری های کتابخانه ای میان دو کشور و تمدید تفاهم نامه همکاری در این زمینه رایزنی شد.

در ادامه رسولی سفیر کشورمان به اشتراکات فرهنگی میان ایران و بلغارستان شامل اشتراکات نژادی و زبانی از جمله وجود حدود ۱۰۰۰ واژه مشترک در زبان دو کشور پرداخت (کتابی با حمایت نمایندگی در این زمینه نوشته شده است).

رئیس کتابخانه ملی بلغارستان ضمن تایید این اشتراکات عنوان داشت: وقتی که دانشجو بودم استادی داشتیم که در خصوص ریشه مشترک بسیاری از لغات و واژگان ایرانی و بلغاری صحبت می کرد. ایشان با توجه به این اشتراکات فرهنگی آمادگی خود را برای توسعه روابط فرهنگی حول این اشتراکات اعلام کرد.

در ادامه، رئیس کتابخانه ملی بلغارستان قسمتی از کتابخانه را به کشورمان اختصاص داد تا آثار ایرانی به نام و با پرچم کشورمان در قفسه های تعیین شده جهت نمایش و بهره برداری عموم قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − یک =