کد خبر : 304666
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۵۵
-

اربیل: تسلیم هیچ فشار و تهدیدی از جانب دولت مرکزی نخواهیم شد

اربیل: تسلیم هیچ فشار و تهدیدی از جانب دولت مرکزی نخواهیم شد

کابینه اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که از هیچ یک از حقوق و امتیازات خود در قانون اساسی دست نخواهد کشید و تسلیم هیچ فشار و تهدیدی از سوی دولت مرکزی نخواهد شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه کُرد زبان روداوو، کابینه اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، کابینه بار دیگر تاکید می‌کند که از هیچ یک از حقوق و امتیازهای ساکنان اقلیم کردستان در قانون اساسی هرگز دست نخواهد کشید و از هر راهی از حقوق آنها در قانون اساسی دفاع خواهد کرد و تسلیم هیچ فشار و تهدیدی از سوی دولت بغداد نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است، دولت مرکزی متاسفانه و بر خلاف قانون اساسی تصمیم گرفت پرداخت سهمیه اقلیم متوقف شود و در حال حاضر نیز فشارهای غیرقانونی را برای بستن مسیر به روی درآمدهای اقلیم از سرمایه‌های نفتی و داخلی إعمال می‌کند.

همچنین این کابینه بر حل مشکلات باقی مانده میان اربیل و بغداد از جمله مشکلات مربوط به نفت و گاز با استناد به قانون اساسی به شکلی که حقوق و وظایف هر یک از طرف‌ها مشخص شود، تاکید کرد.

همچنین در پایان بیانیه یاد شده با اشاره به اینکه کابینه اربیل درآمدها و هزینه‌های خود را بررسی کرد، آمده است، در حالی که دولت مرکزی موظف بود مبلغ یک تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دینار را به اقلیم بپردازد اما تنها ۴۰۰ میلیارد دینار آن را پرداخت کرد و اربیل حقوق شش ماه اول سال ۲۰۲۲ را از درآمدهای نفتی تامین کرد.

اربیل: تسلیم هیچ فشار و تهدیدی از جانب دولت مرکزی نخواهیم شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + چهارده =