کد خبر : 304603
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
-

وکیل دیوان عالی کشور کیست؟

وکیل دیوان عالی کشور کیست؟

وکیل دیوان عالی کشور جز آن دسته از افراد متخصص و حرفه ای است که در جریان پرونده‌هایی که برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارجاع داده می‌شوند دارای تجربه و دانش حقوقی کافی است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از لایحه، وکیل دیوان عالی کشور  بهترین کسی است که می تواند در جریان پرونده‌هایی که به دیوان عالی کشور ارجاع داده می‌شوند عملکرد خوبی داشته باشد و خدمات حقوقی مختلفی را ارائه دهد.

وکیل برای دیوان عالی کشور دارای پروانه وکالت است و سال‌های زیادی را در زمینه پرونده‌های مربوط به دیوان عالی فعالیت کرده است و می‌تواند وکالت پرونده‌های مربوط به این حوزه را برعهده گیرد.  همان‌طور که از نام دیوان عالی کشور مشخص است، این مرجع قانونی عالی‌ترین مرجع قضایی در کشور ما به حساب می‌آید که با هدف نظارت کامل برای نحوه اجرای قوانین توسط دستگاه‌های مختلف در جامعه تشکیل شده است.

وکیل دیوان عالی کشور کیست؟

در چه مواردی می‌توان به دیوان عالی کشور مراجعه کرد؟

به طور کلی در مواردی که نیاز به ابرام یا نقص آرای قابل فرجام دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر باشد، یا لازم باشد که حل اختلاف، بین دادگاه‌های تجدید نظر یا بین دادگاه‌های عمومی نظامی و انقلاب یا بین این دادگاه‌ها با مراجع غیر قضایی صورت گیرد، وکیل دیوان عالی کشور می تواند وارد عمل شود.

قانون در مورد دیوان عالی کشور چه می‌گوید؟

بر اساس ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، در صورتی که رئیس قوه قضائیه رای قطعی صادره از هر یک از مراجع قضائی را خلاف شرع بین تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال تا در شعب خاصی که توسط رئیس قوه قضائیه برای این امر تخصیص می‌یابد رسیدگی و رای قطعی صادر نماید. شعب خاص مذکور مبنیاً برخلاف شرع بین اعلام شده، رای قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی به عمل می‌آورند و رای مقتضی صادر می نمایند.

در صورتی که رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح و یا رئیس کل دادگستری استان در انجام وظایف قانونی خود، رای قطعی اعم از حقوقی یا کیفری را خلاف شرع بین تشخیص دهند، می‌توانند با ذکر مستندات از رئیس قوه قضائیه درخواست تجویز اعاده دادرسی نمایند.

وکیل دیوان عالی کشور در اطراف شما

وکیل دیوان عالی کشور کیست؟

اگر شما نیز جزء آن دسته از کسانی هستید که به وکیل دیوان عالی کشور نیاز دارید و می‌خواهید یک فرد متخصص و با تجربه را در  این زمینه پیدا کنید بهتر است به گروه وکلای عدالت نویسان مراجعه کنید. گروه وکلای عدالت نویسان دارای کادری حرفه‌ای و متخصص است که بر حسب نیاز افراد و نوع پرونده‌ای که با آن درگیر هستند، وکیلی را به آن‌ها معرفی می‌کند که داری تجربه کافی در زمینه پرونده باشد.

یکی از اعضای کادر متخصص حقوقی وکلای عدالت نویسان، وکیل دیوان عالی کشور است که چندین پرونده را با موفقیت بررسی کرده است و آنان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه رسانده است. وکیل دیوان عالی کشور می‌تواند به شما کمک کند تا بدون اینکه دچار اطاله دادرسی شوید و زمان و هزینه از دست دهید، پرونده خود را به نتیجه برسانید.

وکیل دیوان عالی کشور کیست؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه − 3 =