کد خبر : 304584
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
-

هشدار رئیس ناسا در مورد “اهداف نظامی” برنامه فضایی چین

هشدار رئیس ناسا در مورد “اهداف نظامی” برنامه فضایی چین

بیل نلسون، رئیس سازمان ناسا هشدار داد که چین با برنامه فضایی خود اهدافی نظامی را دنبال می‌کند. او مدعی شد که چین در پی “تصرف کره ماه است”.

به گزارش عصرقائم، به نقل از دویچه وله، بیل نلسون، رئیس سازمان فضانوردی ایالات متحده (ناسا)، در گفت‌وگویی مبسوط با نشریه آلمانی “بیلد” ضمن اشاره به “اهداف نظامی” برنامه فضایی چین و هشدار در مورد پیامدهای آن گفت: «ما باید نگران این باشیم که فضانوردان چین روی کره ماه فرود آیند و این کشور بگوید: ماه از آن ما است و جایی برای شما روی این کره نیست.»

نلسون همچنین در ارتباط با همکاری‌های بین‌المللی در عرصه فضانوردی تصریح کرد، برخلاف برنامه آمریکایی “آرتمیس” چینی‌ها حاضر نیستند نتایج تحقیقات خود را به اشتراک بگذارند و به طور مشترک از ماه بهره ببرند.

بنا بر گزارش رسانه‌های دولتی چین این کشور در تلاش است تا فضانوردان خود را به کره ماه بفرستند. ظاهرا چین می‌کوشد در دهه سی میلادی قرن جاری یک ایستگاه تحقیقاتی دائمی روی کره ماه برپا کند.

این امکان وجود دارد که چینی‌ها این ایستگاه را مشترکا با روسیه راه‌اندازی کرده و مورد استفاده قرار دهند.

آمریکا در نظر دارد که از سال ۲۰۲۵ به بعد مأموریتی به سوی کره ماه آغاز کند. قرار است که در این راستا ایستگاه‌هایی در مدار کره ماه فعالیت کنند.

ایالات متحده آمریکا تنها کشوری است که فضانوردان آن بر کره ماه فرود آمده اند. در بین سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ میلادی مجموعا ۱۲ فضانورد آمریکایی در چارچوب مأموریت های ناسا بر ماه پا گذاشتند.

هشدار رئیس ناسا در مورد "اهداف نظامی" برنامه فضایی چین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =