کد خبر : 304540
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
-

استعلام خلافی خودرو با عکس محل تخلف

استعلام خلافی خودرو با عکس محل تخلف

از آنجا که اغلب تخلفات رانندگی با دوربین ثبت می شوند و اغلب رانندگان به خلافی خودرو خود اعتراض دارند؛ استعلام خلافی خودرو با عکس محل تخلف می تواند در کاهش این اعتراضات و همچنین در اثبات درستی یا اشتباه در تخلفات ثبت شده چاره ساز باشد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شوفر، در ادامه با بررسی روش‌های استعلام خلافی خودرو، ابزاری برای مشاهده عکس تخلف معرفی می‌کنیم.

استعلام خلافی خودرو از سایت راهور

سایت راهور تاکنون تغییرات زیادی داشته است که باعث سردرگمی کاربران شده است. به طوری که ترجیح می دهند به جای روش‌های سریع و ساده اینترنتی، به صورت حضوری به پلیس+۱۰ مراجعه و خلافی خودرو یا موتور خود را استعلام و پرداخت کنند.

تا همین چند ماه پیش برای استعلام خلافی خودرو باید به سایت راهور ۱۲۰ مراجعه می‌کردید و با ورود به بخش استعلام تخلفات رانندگی و واردکردن بارکد و کد امنیتی می‌توانستید از ریز خلافی خودرو مطلع شوید و اقدام به پرداخت آن کنید. اما در حال حاضر باید قبل از هر اقدامی در سایت وارد شوید.

برای ورود به سایت هم نیاز به ثبت‌نام در سامانه سخا دارید. سخا همان سامانه خدمات الکترونیکی انتظامی است که برای ثبت‌نام در آن باید خط تلفن به نام مالک خودرو باشد. با کد ملی مالک خودرو و شماره موبایل می‌توانید به راحتی در سامانه سخا ثبت نام کنید.

با این تغییرات صورت گرفته فقط مالک خودرو (یا فردی که به مالک خودرو دسترسی دارد) قادر به استعلام خلافی خودرو خواهد بود.

نکته مثبت این روش استعلام خلافی خودرو، رایگان بودن آن است. اما مشکلی که این روش دارد به روز نبودن اطلاعات است و معمولا با تاخیری یک تا چند هفته‌ای سایت راهور به‌روزرسانی می‌شود. همچنین امکان مشاهده عکس تخلف نیز وجود ندارد.

استعلام خلافی خودرو با پیامک یا کد دستوری

روش دیگر استعلام خلافی خودرو، استعلام با کد دستوری *۱۱۰#   و یا ارسال کد vin  به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ است.  کد vin  روی کارت خودرو و کارت موتور و همچنین برگ سبز درج شده است. هر دو روش مشابه هم است و ۳۵۰ تومان هزینه دارد. در پاسخ به استعلام شما یک پیامک حاوی مبلغ خلافی و تعداد آن و تا تاریخ اعلام شده ارسال می شود.

از مزایای این روش این است که به راحتی می توانید خلافی را با پیامک یا کد دستوری استعلام کنید. اما از معایب این روش به روز نبودن آن و همچنین عدم کارکرد این روش در اپراتور همراه اول است.

همچنین امکان پرداخت خلافی از این روش میسر نیست.

استعلام خلافی خودرو با عکس محل تخلف

استعلام خلافی خودرو با اپلیکیشن‌های استعلام خلافی

برنامه‌های استعلام خلافی متنوعی با انواع خدمات جانبی وجود دارند که با کسر هزینه ۵۲۰۰ تومانی (مصوب شرکت پژوهش و توسعه ناجی) اقدام به ارائه خدمت استعلام خلافی می‌کنند. از جمله این برنامه‌ها برنامه فرمون است.

از مزایای این برنامه‌ها به روز بودن استعلام خلافی خودرو است. همچنین امکان مشاهده عکس تخلف در جرایم ثبت شده با دوربین وجود دارد. امکان پرداخت موردی خلافی خودرو و همچنین مشاهده مکان‌های پرتخلف از دیگر امکانات برنامه فرمون است.

استعلام خلافی خودرو با عکس محل تخلف

در فرمون علاوه بر استعلام خلافی خودرو و موتور، خدمات قیمت‌گذاری خودرو، استعلام بیمه نامه، نقشه محدوده طرح ترافیک… را نیز دارا می‌باشد.

برای دانلود فرمون از گوگل پلی اینجا کلیک کنید.

استعلام خلافی خودرو از پلیس+۱۰

برای افرادی که وقت کافی دارند و از اینترنت و اپلیکیشن و سایت سردر نمی‌آورند گزینه ساده‌تر مراجعه حضوری به پلیس+۱۰ است. هزینه استعلام خلافی در دفاتر پلیس+۱۰ حدود ۱۲ هزار تومان است که در صورت اعتراض می‌توانید در همان مرکز پلیس+۱۰ اعتراض خود را ثبت کنید که البته هزینه جداگانه دارد.

مهلت اعتراض به خلافی خودرو ۶۰ روز پس از ثبت تخلف است و اگر در مهلت ۶۰ روز پرداخت نشود (به جز جریمه دوربین و دوبرگی) مبلغ آن دوبرابر می‌شود.

استعلام از پلیس+۱۰ نیز به روز است و می توانید نسخه چاپ شده آن را نیز دریافت کنید.

در این مطلب از سایت شوفر سعی کردیم تمام روش‌های استعلام خلافی را بررسی کنیم. اگر چه هر کدام از این روشها مزایا و معایب خود را داراست اما نکته مهم در استعلام خلافی خودرو استفاده از روشی است که اطلاعات به روز را در اختیار شما قرار دهد تا فرصت کافی برای اعتراض به خلافی خودرو یا پرداخت آن در مهلت ۶۰ روزه را داشته باشید.

همچنین توصیه می‌کنیم هر هفته یا هر دو هفته یکبار خلافی را استعلام کنید و تسویه خلافی را به زمان فروش خودرو موکول نکنید. عدم پرداخت جریم‌ها و در صورت افزایش مبلغ جریمه به بیش از ۳ میلیون تومان، می‌تواند موجب توقیف خودرو شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار در حوزه راهنمایی و رانندگی، استعلام خلافی خودرو، معاینه فنی، طرح ترافیک و … می‌توانید به سایت shoofer.app مراجعه کنید.

استعلام خلافی خودرو با عکس محل تخلف
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 8 =