کد خبر : 304265
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
-

نمایشگاه کالاهای ایرانی، همزمان با جام جهانی قطر

نمایشگاه کالاهای ایرانی، همزمان با جام جهانی قطر

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه سال گذشته ۸۵ درصد ارز صادرکنندگان به کشور بازگشت، گفت: همزمان با جام‌جهانی فوتبال قطر، نمایشگاه عرضه کالاهای ایرانی در این کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، علیرضا پیمان پاک امروز در نشست خبری با بیان اینکه اکنون فعال‌ترین رایزن بازرگانی ما در عراق مستقر است،‌ گفت: شبکه محلی گسترده‌ای در بصره ، اقلیم کردستان، نجف و کربلا ایجاد شده‌ است. چند مرکز تجاری نیز در شهرهای مختلف و مهم عراق ایجاد و بیشترین حجم نمایشگاه‌ها در چند سال اخیر در عراق برگزار شده است.

وی از افزایش صدور خدمات فنی و مهندسی در سال‌های اخیر خبر داد که بیشترین میزان رشد مربوط به عراق بوده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین از برگزاری نشست تجاری با قطر خبر داد و گفت: با کمک اتاق مشترک ایران و قطر ۷۰ نفر از تجار ایرانی با تجار این کشور مرتبط و آشنا شده‌اند. یکی از خواسته‌های امیر قطر هم برگزاری نمایشگاه فرش و صنایع دستی در این کشور است که فرصت خوبی برای صادرات خواهد بود. پس همزمان با جام‌جهانی فوتبال قطر نمایشگاه عرضه کالاهای ایرانی در این کشور برگزار خواهد شد.

پیمان‌پاک همچنین از رشد ۱۰۰درصدی صادرات به ترکیه خبر داد و گفت: این روند در سه ماه ابتدای امسال ادامه داشته است. برای صادرات به ترکیه به صورت استان به استان در حال کار کردن هستیم و یک توافق‌نامه تهاتر با این کشور در حال نهایی شدن است.

مشکلات تجارت با افغانستان

معاون وزیر صمت مشکل اصلی در توسعه تجارت با افغانستان را مسائلی مانند کانتینرها و پرداخت پول عنوان کرد و گفت: طرف افغانی هنوز تسلط کافی بر این موضوعات نداشته اما همه مسائل تجارت با این کشور تحت مدیریت قرار دارد.

وی افزود: افغانستان ذخایر معدنی خوبی در زمینه سنگ‌آهن دارد و ما به طور ویژه در منطقه سنگان نزدیک مرز افغانستان به دنبال استخراج سنگ‌آهن در مقابل صادرات هستیم.

به گفته این مقام مسئول سال گذشته ۸۵ درصد ارز صادرکنندگان به کشور بازگشت که این مسأله با تسهیل‌گری انجام شد. تراز تجاری کشور نیز ۶۰۰ میلیون دلار مثبت شده است.

نمایشگاه کالاهای ایرانی، همزمان با جام جهانی قطر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + پانزده =