کد خبر : 304205
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
-

فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان میقاتی را برای نخست وزیری معرفی کرد

فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان میقاتی را برای نخست وزیری معرفی کرد

فراکسیون “وفاداری به مقاومت”، شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان در پارلمان این کشور، نجیب میقاتی را برای پست نخست وزیری معرفی کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت المنار، فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در رایزنی‌های پارلمانی نجیب میقاتی را برای تشکیل کابینه و پست نخست وزیری پیشنهاد داده و تاکید کرد: لبنان به دولتی نیاز دارد که امور و منافع آن را برای لبنانی‌ها مدیریت کند.

محمد رعد، رئیس این فراکسیون اظهار کرد: لبنان امروز به دولتی تاثیرگذار نیاز دارد، در بحران‌ها منافع ملی نیازمند ایجاد فرصت‌هایی برای تشکیل کابینه‌ای است که به حقوق قانون اساسی بپردازد و شخص نخست وزیر مکلف می‌تواند فرصت‌ها برای این هدف را افزایش دهد.

رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست وزیر در لبنان در حالی آغاز شده که رویکرد بر انتخاب مجدد میقاتی برای سمت نخست وزیر مکلف مبتنی است.

تقریبا قطعی است که میقاتی دستکم ۵۰ رای از سوی حزب‌الله و همپیمان آن جنبش امل و نیز برخی دیگر از نمایندگان اهل تسنن و مستقل لبنانی به دست بیاورد و در مقابل نواف سلام، سفیر سابق لبنان که احزاب القوات اللبنانیه و جمعیت دموکراتیک (حزب سوسیال ترقی‌خواه) و برخی نمایندگان حزب تغییر حمایت خود را از او اعلام کردند، حدود ۳۰ رای به دست آورد.

طول دوره فعالیت دولت مکلف در لبنان تنها چند ماه خواهد بود و با پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون در تاریخ ۳۱ اکتبر آتی این کابینه نیز به پایان می‌رسد.

عمر کوتاه کابینه موقت، تشکیل آن را به کاری دشوار بدل کرده به ویژه که روند تشکیل کابینه‌ها در لبنان معمولا چند ماهی زمان می‌برد تا همه احزاب و گروه‌ها درباره تمامی کرسی‌ها و پست‌ها و تقسیم آنها توافق کنند.

فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان میقاتی را برای نخست وزیری معرفی کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 2 =