کد خبر : 304139
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
-

شهید چمران با حضور جهادگونه برای دفاع از انقلاب پرچمداری می کرد

شهید چمران با حضور جهادگونه برای دفاع از انقلاب پرچمداری می کرد

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید چمران در حیات بابرکت خویش هر وقت بخشی از انقلاب مورد تهدید قرار می گرفت با حضور جهادگونه خویش برای دفاع از انقلاب پرچمداری می کرد.

به گزارش عصرقائم، سردار علی فضلی  جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم  گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید دکتر مصطفی چمران که در مسجد انقلاب ساوه برگزار شد گفت: شهید چمران یار وفادار انقلاب و امام بود و برای حتی یک لحظه هم از یاد خدا غافل نشد، او یک الگوی عملی و میدانی برای آحاد مختلف مردم است.

فضلی اظهار کرد: اگر عمر ظاهری شهید چمران در انقلاب اسلامی و ولایتمداری با هدف خدمت به مردم خیلی طولانی نیست اما نحوه خدمتش  سطحی نبوده و نیازمند بررسی دقیق برای الگو برداری است.

وی با اشاره به اینکه دو جبهه جنگ داخلی و خارجی در ابتدای پیروزی انقلاب در کشور حکمفرما بود، افزود: شهید چمران در دورانی که هم منافقین و هم معاندین ظهور و بروز داشتند توانست با روحیه جهادی از این مقطع با موفقیت عبور کند. در آن دوران تشخیص حق و باطل مانند لبه شمشیر بود و مجاهدت در این برهه از حساسیت زیادی برخوردار بود.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: شهید چمران در حیات بابرکت خویش هر وقت بخشی از انقلاب مورد تهدید قرار می گرفت با حضور جهادگونه خویش برای دفاع از انقلاب پرچمداری می کرد.

وی بیان کرد: شهرستان ساوه مهد پرورش بزرگان، علما، مشاهیر و مجاهدانی همچون شهید چمران است که عامل کامل بوده و علاوه بر اینکه یک شخصیت برجسته علمی بین المللی به شمار می رود، یک شخصیت چند بعدی و تشکیلاتی داشته و از ادبیات اخلاق مدارانه برخوردار بوده و هرگز نگاه روزمرگی نداشت.

فضلی عنوان کردند: شهید چمران اهل ایثار و جهاد بود و توجه به آرمان های اسلام، دین و رهبری را برای خود حجت می‌دانست، پایبند به اصول بود و بر اهداف انقلاب شامل فقرزدایی، استقلال، خدمت صادقانه و رضایت الهی،  تاکید داشت.

وی تاکید کرد: شهید چمران در فعالیت های نظامی و سیاسی بر کار گروهی اعتقاد داشت و هیچ سازشی با افرادی که نسبت به اصول نظام بی توجه بودند نداشت. در فعالیت های سیاسی شجاع و جسور بود و برای برقراری امنیت ایران اسلامی کادر سازی می کرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهید چمران همه دار و ندارش را تقدیم اسلام و انقلاب کرد و همزمان با سنگر علمی در سنگر نظامی نیز میدان دار دفاع از ارزش ها بود و سرانجام با پیروزی در همه میادین به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

شهید چمران با حضور جهادگونه برای دفاع از انقلاب پرچمداری می کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =