کد خبر : 304074
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
-

لزوم شناسایی مشاغل نوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

لزوم شناسایی مشاغل نوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

در نشست رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، بر لزوم شناسایی ظرفیت‌ها و مشاغل نوین حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ناشی از تغییرات فناوری و تکنولوژی توسط معاونت مذکور تأکید شد.

به گزارش عصرقائم، در این نشست دکتر طاهری نیا؛ رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، ضمن تأکید بر لزوم تبیین و مستندسازی انتظارات وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به ویژه در بخش گردشگری از وزارت عتف و تأکید بر متناسب‌سازی مهارت‌های دانشجویان با نیازهای جامعه، بر لزوم شناسایی ظرفیت‌ها و مشاغل نوین حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ناشی از تغییرات فناوری و تکنولوژی توسط معاونت مذکور تأکید کرد.

وی همچنین، همکاری و تعامل وزارتین در زمینه تدوین برنامه‌های جدید درسی آموزش عالی یا توسعه رشته‌های جدید و نوین متناسب با مشاغل مذکور را خواستار شد.

در ادامه دکتر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده، بر لزوم بازنگری در سرفصل رشته‌های موجود حوزه گردشگری تأکید و به موضوع مهارت محور کردن مفاد درسی این رشته‌ها اشاره کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست همچنین حجت‌الاسلام دریاباری، مشاور رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی نیز بر داشتن برنامه‌هایی برای استقبال از گردشگرانی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، تأکید کرد و پتانسیل‌های حوزه گردشگری زیارت را به دلیل تجانس فرهنگی و دینی با همسایگان با اهمیت دانست.

 لزوم شناسایی مشاغل نوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =