کد خبر : 303974
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
-

مزایا و معایب خرید آنلاین بلیط هواپیما

مزایا و معایب خرید آنلاین بلیط هواپیما

با وجود اینکه محبوبیت خرید آنلاین بلیط هواپیما روزبه‌روز بیشتر می‌شود، بی‌اعتمادی یا نبود آگاهی باعث شده عده زیادی هنوز رغبت نکنند برای خرید بلیط هواپیما به وب‌سایت‌ها اعتماد کنند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسنپ، مسافرانی که تمایل به خرید آنلاین ندارند، هنوز سختی رزرو حضوری را به‌جان می‌خرند و هزینه بیشتر آن را می‌پردازند تا خیالشان راحت‌تر باشد؛ اما شاید دانستن مزایا و معایب خرید آنلاین بلیط کمکتان کند با دید بازتری تصمیم بگیرید.

مزایای خرید آنلاین بلیط هواپیما

خرید آنلاین بلیط هواپیما یک موهبت بزرگ است که اگر مقصد و تاریخ سفر را بدانید، با چند کلیک ساده انجام می‌شود. در این بخش مهم‌ترین مزیت‌های رزرو آنلاین هواپیما را مرور می‌کنیم:

۱. با خرید آنلاین بلیط هواپیما در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود

صرفه جویی در هزینه

اولین مزیتی که به ذهن می‌رسد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. حتی اگر هزینه رفت‌وبرگشت به دفتر آژانس مسافرتی را نادیده بگیریم، باز خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان‌تر تمام می‌شود. معمولا نرخ بلیط‌ها روی وب‌سایت ارزان‌تر یا با تخفیف و پیشنهادهای ویژه ارائه می‌شود. البته اینها فقط هزینه‌های مالی هستند! با رزرو آنلاین هواپیما در وقت‌تان هم صرفه‌جویی کرده‌اید.

۲. خرید اینترنتی بلیط هواپیما سریع و آسان است

تهیه آنلاین بلیط هواپیما بی‌دردسر و سریع است و خبری از ساعت‌ها انتظار در صف خرید بلیط نیست. به‌علاوه مسافر می‌تواند بعد از مقایسه پروازهای مختلف، بهترین گزینه مطابق با ترجیحات، تاریخ‌ها و بودجه شخصی خود را انتخاب کند، بدون آن که از مسئول فروش بلیط بخواهد در مورد تک‌تک پروازها توضیح دهید. این‌طوری سؤال‌ و جواب‌های بین مسافر و مسئول فروش کمتر و روند خرید بلیط هواپیما سریع‌تر و آسان‌تر می‌شود.

۳. امکان تهیه آنلاین بلیط هواپیما با بهترین قیمت وجود دارد

قبل از آن که خرید اینترنتی بلیط هواپیما این‌قدر فراگیر شود، مقایسه خطوط هوایی برای مسافران کار راحتی نبود.

۴. در طول شبانه‌روز خرید اینترنتی بلیط هواپیما امکان‌پذیر است

 اپلیکیشن خرید بلیط

یکی از مزیت‌های کار راه‌انداز خرید آنلاین بلیط هواپیما، شبانه‌روزی بودن فروش وب‌سایت‌ها است.

۵. بلیط سفر را بی‌دردسر لغو می‌کنید یا تغییر می‌دهید

همان‌طور که خرید بلیط هواپیما فقط با چند کلیک اتفاق می‌افتد، برای اصلاح یا تغییر پرواز هم نیازی به تماس با آژانس مسافرتی نیست. همین‌طور لازم نیست صبر کنید تا کارمندان دفتر درخواست‌تان را اجرا کنند. کنسلی بلیط هواپیما هزینه اضافه ندارد.

۶. امکان چک‌این زودهنگام با خرید اینترنتی بلیط هواپیما وجود دارد

با چک‌این زودتر از موعد، بزرگ‌ترین اتلاف وقت‌ مسافر در فرودگاه از میان برداشته می‌شود. اگر اهل سفرهای پروازی باشید، می‌دانید مرحله چک‌این و دریافت کارت پرواز در فرودگاه چقدر وقت‌گیر و طاقت‌فرسا است. کافی است برای سفرهای داخلی یک ساعت قبل از سفر و برای سفرهای بین‌المللی ۳ الی ۲۴ ساعت قبل از سفر وارد سایت خط هوایی شوید و عملیات چک‌این را انجام دهید.

۷. خرید بلیط هواپیما از خانه انجام می‌شود

مسافران مجبور نیستند برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما خود را به دفتر آژانس مسافرتی برسانند. به‌لطف فناوری‌های روز، رزرو آنلاین هواپیما از خانه، محل کار یا حتی در حال حرکت امکان‌پذیر است.

۸. امکانات ویژه با رزرو آنلاین هواپیما وجود دارد

جدا از تخفیف بلیط برای پرواز داخلی و خارجی، گاهی اوقات خطوط هوایی برای آن که مسافران را به رزرو آنلاین هواپیما تشویق کنند، پاداش‌های جالبی برای آنها در نظر می‌گیرند: انگیزه‌هایی مثل وای‌فای رایگان و یا اعتبار مشخصی برای سفارش غذا و نوشیدنی یا دادن امتیاز در باشگاه مشتریان برای گرفتن تخفیف‌های بعدی.

معایب خرید آنلاین بلیط هواپیما

در کنار این مزیت‌ها، خرید اینترنتی بلیط هواپیما معایبی هم دارد. چند نمونه از آن‌ها عبارت‌اند از:

۱. انتخاب بهترین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما مشکل است

سراسر اینترنت پر از وب‌سایت‌هایی است که برای فروش بلیط هواپیما باهم رقابت می‌کنند. کافی است عبارت خرید آنلاین بلیط هواپیما را در گوگل جست‌وجو کنید تا ده‌ها وب‌سایت با پیشنهادهای وسوسه‌آمیز پیش رویتان قرار گیرند و تصمیم‌گیری را برای شما دشوار کنند، در حالی که با خرید مستقیم از دفاتر آژانس‌های مسافرتی، به این مشکل برنمی‌خورید.

۲. خرید اینترنتی بلیط هواپیما برای تازه‌کارها مشکل است

گفتیم کم‌شدن حجم سؤال‌ و جواب‌ها میان مسافر و مسئول فروش بلیط از مزایای خرید آنلاین بلیط هواپیما است اما اگر به همین ماجرا با دید دیگری نگاه کنیم، می‌تواند مشکل بزرگی باشد. کسی که تجربه‌ای در زمینه رزرو آنلاین هواپیما ندارد و برای خرید بلیط کمک می‌خواهد، ممکن است دچار مشکل شود؛ در حالی که در خرید حضوری می‌تواند تمام ابهامات خود را رفع کند.

۳. احتمال کلاهبرداری با خرید آنلاین بلیط هواپیما وجود دارد

همه وب‌سایت‌هایی که گوگل به مسافر پیشنهاد می‌کند، معتبر و قابل‌اعتماد نیستند! بسیاری از کلاهبرداران از بی‌تجربگی مسافران یا طمع آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند و با نمایش تبلیغات سفرهای لوکس با قیمت‌های فوق‌العاده کم، سر آن‌ها را کلاه می‌گذارند.

۴. از وب‌سایت‌های نامعتبر، بلیط را گران‌تر می‌خرید

زمانی که بلیط‌ سفر را از وب‌سایت‌های معتبر می‌خرید، دست آن‌ها برای دادن کارت‌های هدیه و پاداش امتیازها بازتر است.

کلام آخر 

اکنون که با مزایا و معایب خرید آنلاین بلیط هواپیما آشنا شدید، حتما می‌دانید که وقتی برای بررسی وب‌سایت فروشنده وقت بگذارید و از معتبربودنش مطمئن شوید، مزیت‌های رزرو آنلاین خیلی بیشتر از معایب آن است، به‌خصوص صرفه‌جویی در زمان و هزینه که همه مسافران از آن‌ها استقبال می‌کنند. امیدواریم در سفر بعدی با یادآوری نکات این مقاله درمورد شیوه رزرو بلیط هواپیما راحت‌تر تصمیم بگیرید.

اگر شما عزیزان مزیت‌ها و معایب دیگری برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما می‌شناسید، مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات‌تان هستیم.

مزایا و معایب خرید آنلاین بلیط هواپیما

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − هفت =