کد خبر : 303973
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
-

فیل در خانه است!

فیل در خانه است!

خبرهایی از اوکراین و روسیه، کاخ کنگره آمریکا و ترامپ و تاثیر رنگ‌ها بر روحیه انسان، در روزنامه‌های امروز جهان به چاپ رسیده است.

به گزارش عصرقائم، آنچه در ادامه این مطلب می‌خوانید، مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ است:
حیاط خلوت غرب

فیل در خانه است!

اوکراین همچنان نگاه نخست روزنامه‌های اروپا است. در انگلیس، روزنامه گاردین نوشت: پوتین، تحریم‌ها را نابخردانه و بی‌ملاحظه  خواند و زلنسکی،  نامزدی اوکراین در اتحادیه اروپا را، به منزله نزدیک‌تر شدن به پیروزی می‌خواند. جز این رئیس جمهوری روسیه می‌گوید: کشورهای غربی می‌خواهند اقتصاد روسیه را از هم بپاشند. متحدان غربی تصور می‌کنند، بقیه جهان حیاط خلوت آن‌ها است. غرب، با کشورهای دیگر، چون مستعمره خود، برخورد می‌کند. ولادیمیر پوتین در سن پیترزبورگ، سخن می‌گفت.

استرداد افشاگر

روزنامه‌های انگلیس و با آن‌ها، آلمان و اسپانیا نگاهی به استرداد جولین آسانژ به آمریکا دارند. ال پائیس نوشت: با چراغ سبز دادگاه عالی انگلیس بنیانگذار افشاگر غرب به ویژه آمریکا در ویکی لیکس، انگلیس، استرداد آسانژ را به آمریکا، تایید کرد. گروهی تظاهرکننده با پسترهایی از عکس آسانژ که با پرچم آمریکا، دهان او را بسته اند، به خیابان‌های انگلیس آمدند. همسر آسانژ می‌گوید: ما خواهیم جنگید!

فیل در خانه

فیل در خانه است!

روزنامه‌های آمریکا، این روزها در پرداخت خود به رخدادها، به یورش ششم ژانویه نگاه دارند. وال ستریت جورنال نوشت: با رسیدگی به تحقیقات و فراخواندن آدم‌ها درباره شهادت به یورش ششم ژانویه به کاخ کنگره آمریکا، می‌گویند، اکنون آمریکا می‌داند، فیل در خانه است! یورش به کاخ کنگره، تنها حاصل کار ترامپ و اندک وفاداران به او نبود، حزب جمهوری‌خواه، اکنون هم او را تنها نمی‌گذارد. در آمریکا حمله به دموکراسی، پایان نگرفته است.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

شهرها و رنگ‌ها

فیل در خانه است!

روزنامه فرانسوی لوموند، نگاهی به زندگی شهری دارد. اساس این گزارش، پژوهش علمی دانشگاه «لیل» در فرانسه است. این پژوهش می‌گوید، وجود رنگ‌های زنده در شهرها، سبب بالا بردن روحیه شهروندان می‌شود. پژوهشگران از تاثیر رنگ‌ها بر روحیه آدم‌ها در شهرها می‌گویند: آن‌ها دریافتند، آدم‌ها در برخورد با رنگ‌ها، به گونه‌ای آرامش یافته و ضربان قلب شان، افزایش پیدا می‌کند. سر بالا گرفته، گرداگرد خود را تماشا می‌کنند و به جلو خیره می شوند، حال آن که در نبود رنگ‌ها، سرها، بیشتر در گریبان و خیره به زمین است. آدم ها با رنگ‌های زنده، در شهرها شادتر و راضی ترند.

فیل در خانه است!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 10 =