کد خبر : 304013
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
-

املاک مجاور دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران شعبه پارک فناوری می‌شود

املاک مجاور دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران شعبه پارک فناوری می‌شود

املاک واقع در طرح توسعه دانشگاه تهران که توسط این دانشگاه تملک شده و در مجاورت دانشکده محیط زیست دانشگاه قرار دارند، به عنوان شعبه پارک علم و فناوری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

به گزارش عصرقائم، املاک واقع در طرح توسعه دانشگاه تهران که طی ۲۰ سال گذشته از مالکان شخصی خریداری شده و به مالکیت دانشگاه تهران درآمده است، در حال تعیین‌تکلیف و بهینه‌سازی کاربری است.

بر این اساس، بخشی از املاک واقع در محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران که در خیابان‌های مجاور پردیس مرکزی دانشگاه و جنب دانشکده محیط زیست قرار دارد، به راه‌اندازی شعبه پارک علم و فناوری دانشگاه ویژه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور حوزه محیط زیست اختصاص پیدا می‌کند.

هدفگذاری اعلام شده از سوی دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران برای افزایش استقرار شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در دانشگاه تهران، افزایش آنها به ۲ هزار واحد تا پایان سال ۱۴۰۱ و استقرار بخشی از آنها در برخی املاک واقع در طرح توسعه دانشگاه است.

در این راستا، دکتر علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران همزمان با هفته محیط زیست، از املاک تملک‌شده طرح توسعه دانشگاه که در مجاورت دانشکده محیط زیست قرار دارد، بازدید کرد و در نتیجه این بازدید، موافقت نهایی برای راه‌اندازی شعبه پارک علم و فناوری ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه محیط زیست اعلام شد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اعلام اینکه حدود ۲۰۰ شرکت از کل شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در کشور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند، از بازطراحی ساختار پژوهش و فناوری دانشگاه تهران جهت ایجاد ارتباط ارگانیک بین پارک علم و فناوری با دانشکده‌ها خبر داد و گفت: به این سمت می‌رویم تا یافته‌ها و نتایج تحقیقات دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در قالب پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها انجام شده است، به سمت فناوری و تولید محصول در شرکت‌های دانش‌بنیانی برود که در شعبه‌های پارک علم و فناوری در دانشکده‌ها مستقر می‌شوند.

اولین دانشکده دانشگاه تهران که شعبه مستقلی از پارک فناوری در آن راه‌اندازی می‌شود
مرکز تحقیقات سیمان در دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود

دکتر علیرضا نورپور، رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران نیز در جریان این بازدید، با بیان اینکه دانشکده محیط زیست اولین دانشکده دانشگاه تهران است که شعبه مستقلی از پارک علم و فناوری در آن راه‌اندازی می‌شود، گفت: با توجه به چالش‌های متنوع زیست‌محیطی در کشور نیاز است که با سرعت بیشتری عقب‌افتادگی در زمینه استفاده از راه‌حل‌های دانش‌بنیان را جبران کنیم.

دکتر نورپور با اشاره به تنوع موضوعی بالا در عرصه فعالیت‌های پژوهشی محیط زیستی، تصریح کرد: تمرکز بر روی چند حوزه مشخص از طیف وسیع فعالیت‌های پژوهشی در حوزه محیط زیست می‌تواند خروجی قوی‌تری به دست دهد. به عنوان نمونه، با توجه به اینکه صنعت سیمان از یک طرف آلاینده‌ترین و انرژی‌بر ترین صنعت است و بیشترین دی اکسید کربن تولیدی در بین صنایع را دارد و از طرف دیگر ایران سومین تولیدکننده سیمان در دنیا است، بنابراین لازم است تمرکز تحقیقاتی بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

وی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات سیمان در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: آمادگی داریم بخشی از ظرفیت فیزیکی پیش‌بینی‌شده برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شعبه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دانشکده محیط زیست را به استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناوری اختصاص دهیم که می‌خواهند در زمینه کاهش مسائل زیست محیطی صنعت سیمان فعالیت کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دانشکده محیط زیست که هسته اولیه آن در سال ۱۳۵۳ شکل گرفته و رسماً از سال ۱۳۶۸ تأسیس شده، اولین دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران با سه گروه آموزشی «مهندسی طراحی محیط زیست»، «مهندسی محیط زیست» و «برنامه‌ریزی، مدیریت و آموزش محیط زیست» است که ۱۵ رشته گرایش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در آن فعال است. در مجموع ۶۰۵ دانشجوی تحصیلات تکمیلی و بیش از ۴۰ عضو هیأت علمی در این دانشکده شاغل به تحصیل هستند.

املاک مجاور دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران شعبه پارک فناوری می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 15 =