کد خبر : 303948
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
-

باید از طرح‌های کارآفرینی زنان در صنایع دستی حمایت کرد

باید از طرح‌های کارآفرینی زنان در صنایع دستی حمایت کرد

دومین نشست تخصصی بانوان کشور با رویکرد توانمندسازی زنان در محل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، در این نشست که با حضور معصومه پاشایی بهرام رئیس فراکسیون مناطق آزاد و نماینده مجلس شورای اسلامی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مریم کاظمی‌پور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان، سوده نجفی عضو شورای شهر تهران و تعدادی دیگر از مسئولان از جمله مدیر خدمات کسب و کار وزارت صمت، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی، دبیر اجرایی کمیسیون کارآفرینان مجلس و مدیران رسانه ملی و نمایندگانی از سازمان بهزیستی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایندگان بانوان مناطق آزاد، فعالان حوزه کارآفرینی برگزار شد به نقش توانمندسازی بانوان در توسعه جامعه و اهمیت آن پرداخته شد.

مشاور امور بانوان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در این نشست گفت: با توجه به اهداف دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و در اولویت قرار گرفتن توانمندسازی زنان به لزوم حمایت از طرح‌های کارآفرینی زنان و عملیاتی شدن این طرح‌ها با استفاده از فناوری‌ها و توسعه دیجیتالی و نقش آموزش در این زمینه و ایجاد قوانین حمایتی طرح‌های خلاقانه و پژوهشی باید توجه کرد.

معصومه پاشایی بهرم رئیس فراکسیون مناطق آزاد نیز در این نشست گفت: هویت‌سازی و فرصت‌سازی و اجرای قوانین حمایت از کارآفرینان زن و ضرورت ارتباط متقابل و تمرکز بر اهداف مناطق آزاد را زمینه‌ای مفید برای توسعه زیر ساخت‌های مشارکت زنان در اقتصاد خواهد بود.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور نیز در ادامه این جلسه گفت: در حوزه صنایع‌دستی حمایت از کارآفرینان به‌ویژه بانوان بسیار مورد تاکید است و ایجاد حمایت‌های قانونی و توسعه راهکارهای جنسیتی برای توسعه کسب و کار زنان در فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صنایع‌دستی در مناطق آزاد بسیار مورد اهمیت است.

کاظمی‌پور معاون بانوان وزارت ورزش در ادامه این نشست بر نقش و اهمیت توانمندسازی بانوان در حوزه‌های ورزشی به ارائه راهکارهایی پرداخت و بر حمایت از بانوان در این حوزه تاکید کرد.

سوده نجفی عضو شورای شهر تهران نیز از به اشتراک گذاشتن تجربیات توانمندسازی بانوای و همکاری‌های مشترک در این حوزه سخن گفت و بر ضرورت توجه به استعداد و نقش زنان در چرخه اقتصادی و تدابیر وبژه برای بهره‌مندی درست از این موضوع پرداخت.

در این نشست همچنین سخنرانان به نقش مشترک همکاری در حوزه توانمندسازی زنان و ایجاد کمیته‌های همکاری مشترک پرداختند و فعالان حوزه کارآفرینی به ارائه طرح‌های پژوهشی و خلاقانه با استفاده از فناوری‌های نوین اشاره کردند.

باید از طرح‌های کارآفرینی زنان در صنایع دستی حمایت کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − ده =