کد خبر : 303862
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
-

تلاش شهرک‌نشینان اسرائیلی برای جدا کردن شمال و جنوب کرانه باختری

تلاش شهرک‌نشینان اسرائیلی برای جدا کردن شمال و جنوب کرانه باختری

روزنامه “یسرائیل هیوم” از طرح شهرک‌نشینان اسرائیلی برای سیطره بر حدود یک میلیون دونم از اراضی کرانه باختری اشغالی خبر داد. در همین حال، وزارت خارجه فلسطین این طرح را که منجر به جدایی شمال و مرکز کرانه باختری از جنوب آن می‌شود، محکوم کرد.

به گزارش عصرقائم، روزنامه “یسرائیل هیوم” فاش کرد، سران اسرائیلی طرحی را برای ایجاد یک بوستان که نزدیک به یک میلیون دونم (یک دونم هزار متر مربع) از اراضی کرانه باختری بین شهر قدس و بحر المیت را در برمی‌گیرد، آماده کرده‌اند.

دولت اسرائیل هنوز به طور رسمی به این طرح واکنشی نشان نداده‌ است و زمان ارائه آن به مقامات ذی ربط اسرائیلی برای تصویب چنین طرح‌هایی اعلام نشده است.

این روزنامه عبری زبان همچنین فاش کرد، این طرح شامل اراضی است که در آن اماکن دینی اسلامی و مسیحی وجود دارد.

طبق نوشته این روزنامه، این بوستان نزدیک به نیمی از زمین‌های مشرف به اراضی بحر المیت را دربرخواهد گرفت.

این روزنامه همچنین فاش کرد، این طرح شمال و جنوب کرانه باختری را از یکدیگر جدا می‌کند.

این روزنامه عبری زبان همچنین نوشت، برای چندین دهه، جناح راست اسرائیل به دنبال ساخت و ساز در منطقه‌ (E1) در نزدیکی شهرک “معالیه ادومیم” بود تا این دو منطقه را به یکدیگر متصل کند و این اقدام تاکنون انجام نشده است.

پروژه شهرک سازی (E1) بر روی هزاران دونم واقع شده است و شمال کرانه باختری را از جنوب آن جدا می‌کند و شهر قدس را نیز از اطرافش از ناحیه شرقی جدا می‌کند.

روزنامه یسرائیل هیوم به نقل از مدیرکل شورای شهرک سازی‌ها نوشت: ما می‌خواهیم یک بوستان ملی جدیدی را تاسیس کنیم که در یهودا و سامره (کرانه باختری) بی‌سابقه است.

در مقابل، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای، طرح اسرائیل برای سیطره بر یک میلیون دونم از اراضی کرانه باختری را که منجر به جدایی شمال و مرکز کرانه باختری از جنوب آن به طور کامل می‌شود، محکوم کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، این امر به معنای بسته شدن راه به روی هر فرصتی درخصوص دستیابی به موقعیت جغرافیایی کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی و نابودی هرگونه فرصت برای راهکارهای سیاسی جهت حل درگیری‌ها بر اساس اصل راهکار تشکیل دو کشوری است.

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، این وزارتخانه پیشنهادات شهرک‌نشینان و شوراهای آنها را با جدیت زیر نظر دارد؛ به ویژه اینکه این پیشنهادات به سرعت به طرح‌ها و پروژه‌های استعماری تبدیل می‌شود که توسط طرف‌های رسمی اسرائیل و شاخه‌های آن تصویب و اجرا می‌شود.

این وزارتخانه به دولت اسرائیل نسبت به موافقت با این پروژه‌های استعماری هشدار داد.

تلاش شهرک‌نشینان اسرائیلی برای جدا کردن شمال و جنوب کرانه باختری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =