کد خبر : 303846
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
-

تسهیلات جدید نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای زوج‌های دانشجو

تسهیلات جدید نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای زوج‌های دانشجو

مدیر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: زوجین دانشجو با شرکت در کارگاه غیر حضوری، می‎توانند گواهی ۶ ساعته معتبر، معادل گواهی حضوری در مراکز بهداشت، دریافت کنند و در هنگام عقد به دفتر ازدواج ارائه دهند.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام سید محمد هاشمی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیّت با افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزندپروری، ترویج و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی- ایرانی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی از سیاست‌های کلی جمعیت در کشور است.

وی با اشاره به ماده ۳۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای ارتقای آگاهی و توانمندی زوجین هنگام ازدواج در مراکز بهداشت سراسر کشور به مدت ۶ ساعت و به صورت حضوری، خدمات آموزشی ارائه می دهد.

مدیر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: آشنایی با اخلاق و احکام، حقوق زوجین، سلامت جنسی و روانشناسی جزو مهمترین عنوان‌های این کارگاه‌ها است و حضور زوجین در این کارگاه‌ها پیش از عقد ضروری است.

وی افزود: باتوجه به اثربخشی آموزش‌های چند رسانه‌ای، دسترسی آسان به عناوین و بهره‌گیری از روش‌های ترکیبی در یادگیری عناوین چهارگانه آستانه ازدواج با حضور اساتید برجسته سطح کشور ضبط و تدوین شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در داشگاه ها (مأوا)، هاشمی در پایان با بیان اینکه در حال گفت‌وگو با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تائید گواهینامه پایان دوره کارگاه غیرحضوری آستانه ازدواج هستیم، خاطرنشان کرد: زوجین با گذراندن این کارگاه شش ساعته، گواهینامه معتبری معادل کارگاه حضوری برای ارائه به دفاتر ازدواج دریافت می‌کنند.‍ زوجین با شرکت در کارگاه غیر حضوری، می‎توانند گواهی شش ساعت معتبر معادل گواهی حضوری در مراکز بهداشت، دریافت کنند و در هنگام عقد به دفتر ازدواج ارائه دهند.

تسهیلات جدید نهاد رهبری در  دانشگاه‌ها برای زوج‌های دانشجو
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =