کد خبر : 303884
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
-

آرزوی دیرینه پالایشگاه فراسرزمینی در حال تحقق است

آرزوی دیرینه پالایشگاه فراسرزمینی در حال تحقق است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در راستای تقویت دیپلماسی انرژی قراردادهای خوبی با کشورهای ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوا منعقد شده است و اکنون آرزوی دیرینه پالایشگاه فراسرزمینی در حال به‌وقوع پیوستن است.

به گزارش عصرقائم، فریدون حسنوند در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز (سه‌شنبه، ۲۴ خرداد) کمیسیون انرژی با حضور وزیر نفت، بیان کرد: دیپلماسی انرژی یکی از اولویت‌های مهم از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم و دولت سیزدهم بود. علاوه بر رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و اعضای کمیسیون انرژی نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشتند. خوشبختانه علی‌رغم وجود تحریم و تشدید اقدامات خصمانه آمریکا در مقابل کشورمان، دیپلماسی انرژی ما در آسیای میانه، روسیه، حوزه خلیج فارس و شرق و غرب به خوبی رو به جلو پیش می‌رود و تاکنون تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای بسیار خوبی منعقد شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: گام بعدی در حوزه دیپلماسی انرژی در رابطه با آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت آمریکا برداشته شد که در این حوزه نیز قراردادهای خوبی با کشورهای ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوا منعقد شد و اکنون آرزوی دیرینه پالایشگاه فراسرزمینی در حال تحقق است. نگاه بعدی به سمت اروپا و آسیای شرقی است. برقراری ارتباط با این کشورها از اهداف بعدی وزارت نفت و کمیسیون انرژی است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایجاد پالایشگاه فراسرزمینی، افزایش تولید و فروش نفت علی‌رغم تشدید تحریم‎‌ها و صدور خدمات فنی و مهندسی ازجمله اهداف ایران از برقراری این ارتباطات است. البته وضعیت نفت ایران شرایط کافی و لازم را برای تبدیل‌شدن به محور سوآپ نفت و گاز منطقه دارد و باید جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یک هاب در دنیای انرژی قلمداد کرد.

آرزوی دیرینه پالایشگاه فراسرزمینی در حال تحقق است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 12 =