کد خبر : 303755
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
-

تاکید رئیس جمهوری مصر بر حمایت از تلاش‌ها برای تحقق صلح در یمن

تاکید رئیس جمهوری مصر بر حمایت از تلاش‌ها برای تحقق صلح در یمن

رئیس جمهوری مصر تاکید کرد که کشورش از تمامی تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن حمایت می‌کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری “سبأ” یمن، عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاستی یمن خاطرنشان کرد که کشورش از هیچ تلاشی برای کمک به یمن و ارائه حمایت‌های لازم به این کشور دریغ نمی‌کند.

وی همچنین تاکید کرد، در این نشست بر موضع ثابت مصر در حمایت از وحدت، استقلال و تمامیت ارضی یمن و حمایت قاهره از تمامی تلاش‌ها برای تحقق صلح در این کشور بر اساس سازوکارهای اجرایی مبتنی بر گفت‌وگوی ملی یمن، طرح ‌ابتکار کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و نتایج رایزنی‌های اخیر یمنی- یمنی در ریاض که با نظارت شورای همکاری خلیج فارس و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت صورت گرفت، تاکید شد.

السیسی در ادامه افزود: ما از وحدت و ثبات یمن که برای مصر و جهان عربی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، حمایت می‌کنیم.

السیسی و العلیمی موضوع بحران نفتکش صافر را مورد بررسی قرار دادند و بر لزوم افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای حل این بحران در نزدیک‌ترین زمان ممکن تاکید کردند.

رئیس جمهوری مصر گفت: ما اطمینان داریم که یمن با تکیه بر قدرت مردم و تاریخ غنی و ریشه‌دار خود این بحران را پشت سر خواهد گذاشت.

“صافر” یک کشتی شناور برای ذخیره‌سازی و تخلیه نفت است که در هشت کیلومتری شمال غرب بندر راس عیسی در شهر الحدیده پهلو گرفته است و به دلیل اینکه از سال ۲۰۱۵ تعمیر نشده است، نفت خام و گازهای متصاعد از آن به منزله تهدیدی جدی برای منطقه است.

السیسی تاکید کرد: ما از تمدید آتش‌بس در دوم ژوئن تحت نظارت سازمان ملل به مدت دو ماه استقبال می‌کنیم. با العلیمی بر سر ضرورت افزایش تلاش‌ها و همکاری مشترک برای حفاظت از امنیت و آزادی دریانوردی در دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج (فارس) به اتفاق نظر رسیدیم.

در همین راستا، العلیمی خاطرنشان کرد: ما در خصوص تلاش‌ها برای بهبود اوضاع و همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله بازسازی گفت‌وگو کردیم.

رشاد العلیمی عصر جمعه به منظور دیدار با السیسی بحرین را به مقصد قاهره ترک کرد.

تاکید رئیس جمهوری مصر بر حمایت از تلاش‌ها برای تحقق صلح در یمن

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =