کد خبر : 303615
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
-

شیوه‌نامه‌ سفرهای ارزان قیمت به‌زودی ابلاغ می‌شود

شیوه‌نامه‌ سفرهای ارزان قیمت به‌زودی ابلاغ می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه اصل پروژه سفرهای ارزان قیمت تصویب شد و هماهنگی با بانک‌های صورت گرفته است، گفت: برای عملیاتی این طرح شیوه نامه‌های آن ابلاغ می‌شود.

به گزارش عصرقائم، سیدعزت‌الله ضرغامی در بازدید از طرح‌های گردشگری چالوس درباره کارت سفر ایرانیان، اظهار کرد: چند پروژه در حوزه گردشگری تعریف کردیم که گردشگری ارزان‌قیمت جز اولویت‌های ما است که ابعاد مختلف دارد داخلی نیست و حتی خارجی هم است.

وی ادامه داد: طی مذاکرات متقابل با دولت تاجیکستان بحث گردشگری ارزان قیمت رئیس‌جمهور کشور تاجیکستان نسبت به این مهم علاقه نشان دادند ما گردشگری زمینی و مسافرت از ایران به سمت تاجیکستان چون از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان عبور می‌کنیم دنبال گردشگری زمینی هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام اینکه پرواز ایران به دوشنبه تاجیکستان از ۲۳ خرداد بعد از سال‌ها توقف راه‌اندازی می‌شود، گفت: طی سفر با وزیر تاجیکستان با دقت راه ایران به دوشنبه این کشور را بررسی کردیم که با راه‌اندازی این سفر گردشگری ارزان‌قیمت با کشور همسایه خواهد بود، البته اولویت ما سفر به کشورهای همسایه است.

وی با اشاره به نشست با رئیس جمهور تاجیکستان و مذاکرات بین دو دولت، اظهار داشت: در این جلسه ابعاد گردشگری ارزان قیمت تشریح شد و امامقلی رحمان نسبت به این طرح علاقه نشان دادند.

این مسئول یادآور شد: گردشگری زمینی ایران به سمت تاجیکستان از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان عبور می‌کند و به دلیل زبان فارسی مردم سمرقند و بخارا، انگیزه‌های بالای گردشگری در این منطقه وجود دارد.

ضرغامی گفت: دنبال گردشگری زمینی هستیم زیرا گردشگری هوایی گران تمام می‌شود و این درحالی است که پرواز ایران ایر به سمت دوشنبه که سال‌ها متوقف مانده بود، راه اندازی می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به نشست با وزیر راه تاجیکستان، از بررسی مشکلات راه زمینی تهران – دوشنبه خبر داد و گفت: راه اندازی این طرح می‌تواند به رونق گردشگری ارزان قیمت با کشورهای همسایه کمک کند و این مسئله جزو اولویت‌ها است.

وی با اشاره به تخصیص ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید صنایع دستی گفت: برای هر کارمند ۱۰ میلیون تومان سهمیه خرید صنایع دستی درنظر گرفته شد و این مبلغ از حقوق کارمندان کسر می‌شود و هماهنگی با وزارتخانه‌ها انجام شده است و مشابه آن درباره سفرهای ارزان قیمت اجرا می‌شود.

شیوه‌نامه‌ سفرهای ارزان قیمت به‌زودی ابلاغ می‌شود/دنبال گردشگری زمینی با کشورهای همسایه هستیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =