کد خبر : 303652
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
-

«سلام فرمانده» همه ۳۸ هزار میلیارد بودجه فرهنگی کشور را به چالش کشید

«سلام فرمانده» همه ۳۸ هزار میلیارد بودجه فرهنگی کشور را به چالش کشید

مدیر شبکه امید سیما درباره ساخت سرودها و قطعاتی مانند «سلام فرمانده» عنوان کرد:«سلام فرمانده» همه ۳۸ هزار میلیارد بودجه فرهنگی کشور را به چالش کشید. این اثر مورد اقبال وسیعی قرار گرفت؛ چنان که نوجوان‌هایی در نیجریه که شاید زبان فارسی هم نمی‌دانند این سرود را اجرا کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی صداوسیما، مدیران شبکه امید سیما امروز سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ به مدت یک ساعت در واحد امور ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) اداره کل روابط عمومی صدا و سیما، حضور یافتند و شنونده پیشنهادها وانتقادهای نوجوانان و خانواده‌های آنان شدند.

محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید سیما، سید احمد مصطفوی مدیر گروه تولید، علیرضا کجوری مدیر تأمین برنامه، مرتضی ذوالفقاری مدیر پخش، محمد شهبازی سلطانی مدیر طرح و برنامه و محمدحسین لطفعلی زاده مدیر باشگاه امید، پس از حضور در واحد ۱۶۲ در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران درباره برنامه‌های این شبکه پاسخ دادند.

محمدصادق باطنی، مدیر شبکه امید سیما در ابتدای این نشست خبری از ضرورت تلاش برای هویت بخشی به نسل جدید سخن گفت و تاکید کرد: در دوره تحولی رسانه ملی شبکه امید سیما تمام عزم خود را جزم کرده تا نقش اصلی خود در هویت بخشی به نسل جدید را به خوبی ایفا کند .

وی با بیان اینکه شبکه امید سیما در دوره جدید تحول سه بعد اصلی را در راس اقدامات خود قرار داده است، گفت: بعد اول برودکست است که در خود شبکه و روی آنتن اتفاق می افتد، بعد دوم برودبند شبکه مجازی است که با همکاری تلوبیون و امید دو رقم می خورد و بعد سوم عرصه ای است که با قوت بخشیدن به باشگاه امید محقق می‌شود.

مدیر شبکه امید ادامه داد: در عرصه برودکست ما بنا داریم نه تنها محصور در آنتن نباشیم بلکه با اچ . دی سازی شبکه، الگوهای جدید برنامه‌ها را از این شبکه روی آنتن ببریم، در حوزه برودبند و شبکه امید دو که تا یک ماه آینده نسخه اولیه آن رونمایی خواهد شد به دنبال آن هستیم که در کنار تولید محتواهای اختصاصی به ارائه خدمات ویژه برای نوجوانان مانند خدمات در حوزه گیم استریم ،برنامه سازی تعاملی، و راه اندازی پویش های اجتماعی فعالیت کنیم که پویش پاراگراف طلایی که در ایام نمایشگاه کتاب برگزار شد و قریب به ۴۵۰ هزار بازدید در آن رقم خورد که عدد بالایی در رکوردهای تلویزیونی محسوب می‌شود مقدمه ای برای ورود به عرصه فضای مجازی فراهم شد.

محمدصادق باطنی حوزه بعدی را «میدان» معرفی کرد که در باشگاه امید محقق می‌شود که در آن از یک سو نوجوانان سراسر کشور ظرفیت تعامل با سازمان صدا و سیما را پیدا خواهند کرد و اولین تشکل نوجوانانه کشور در همکاری با تشکل های دانش آموزی محقق خواهد شد و از سوی دیگر نوجوانان به عنوان برنامه سازان آینده طرح های خود را به این باشگاه ارائه خواهند کرد.
باطنی با تأکید بر اینکه آرایش سازمان‌های فرهنگی کشور از جمله وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و …باید متناسب با زبان نسل جدید باشد، گفت: ما باید نهضت جدیدی برای سخن گفتن با نسل جدید راه بیندازیم.

مدیر شبکه امید سیماهمچنین در حوزه سریال سازی به ساخت سریال «خانه آبی» در این شبکه اشاره کرد و گفت: این سریال طنز گونه در مرحله نگارش است که در آن به مسایل نوجوانان پرداخته می‌شود. همچنین نگارش سریال «خانواده روبراه » هم آغاز شده که سریالی تعاملی با شبکه تلوبیون است و متفاوت از آن چیزی است که تا به امروز در حوزه نوجوان ساخته شده است.

او ادامه داد: سریال «خانواده روبراه» سریالی تعاملی است که روی آنتن به صورت جمع سپارانه با انتخاب مخاطبان قهرمانان قصه تغییر می‌کند و در قالب پلیر تعاملی در تلوبیون به صورت متفاوتی به تصویر کشیده خواهد شد . این سریال روایت یک خانواده است که در سال ۱۴۰۰ زندگی می‌کنند و از دل این خانواده رئیس جمهور سال ۱۴۴۰ بیرون می آید و در رفت و برگشت بین ۱۴۰۰ تا ۱۴۴۰ مخاطبان تلویزیون سرنوشت آینده کشور را به صورت تعاملی و در قالب این سریال تعیین می‌کنند .

باطنی همچنین درباره ساخت سرودها و قطعاتی مانند «سلام فرمانده» عنوان کرد:«سلام فرمانده» همه ۳۸ هزار میلیارد بودجه فرهنگی کشور را به چالش کشید. این اثر مورد اقبال وسیعی قرار گرفت چنان که نوجوان‌هایی در نیجریه که شاید زبان فارسی هم نمی‌دانند این سرود را اجرا کردند.

وی افزود: این سرود به ما نشان داد بچه‌های ما به شدت نیاز به فضای حماسی دارند.

سیداحمد مصطفوی مدیر گروه تولید شبکه امید سیما هم در ادامه این نشست خبری خبر از راه اندازی «مرکز رشد» شبکه امید خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این مرکز شناسایی و تربیت نیروهای کارآمد و جوان اعم از تهیه کننده و مجری تا سایر عوامل متناسب با سند تحولی رسانه ملی بر سه ضلع میل، نیاز و مصلحت مخاطب در شکل و محتوا برای سازمان صداوسیما و کشور است .

محمدحسین لطفعلی زاده مدیر باشگاه امید هم با بیان اینکه مخاطب نوجوان امروز سخت ترین گروه سنی است که می توان برای آن محتوا و برنامه تولید کرد افزود: اصلی ترین کار باشگاه امید آن است که از ظرفیت های مغفول مانده نوجوانان برای انتقال آن به ظرفیت های کشور بهره ببرد و یکی از کارکردهای باشگاه هنر و رسانه در شبکه امید سیما نیز تولید محتوا برای تربیت نیروی انسانی آینده کشور است.

مرتضی ذوالفقاری مدیر پخش شبکه امید نیز از ۲۴ ساعته بودن شبکه در ایام تابستان خبر داد.

علیرضا کجوری مدیر تامین برنامه شبکه امید نیز گفت: که ۶۰ درصد از برنامه‌های شبکه امید تولیدی و ۴۰ درصد تامینی خواهد بود و شبکه با افزایش کیفیت و هدفمندی بیشتر در عرصه تولید محتوا همراه خواهد شد .

محمد شهبازی سلطانی مدیر طرح و برنامه هم در ادامه این نشست خبری درون مایه اصلی شبکه امید سیما را توجه به نیاز مخاطبان نوجوان و بحث سرگرمی و آموزش آنان دانست و گفت: این شبکه با راه اندازی «بانک ایده» از طریق دریافت ایده‌های مخاطب نوجوان، در مسیر تحقق ایده یابی و طرح که یکی از اهداف صداوسیما در مسیر تحولی است کمک می‌کند.

«سلام فرمانده» همه ۳۸ هزار میلیارد بودجه فرهنگی کشور را به چالش کشید

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =