کد خبر : 303634
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
-

ایجاد سامانه رصد اشتغال و تعیین سهم هر یک از دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال

ایجاد سامانه رصد اشتغال و تعیین سهم هر یک از دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال

فرماندار تهران از ایجاد سامانه رصد اشتغال و تعیین سهم هر یک از دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال خبر داد.

به گزارش عصرقائم، محمد طهرانی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تهران که با حضور حامد ویس کرمی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران، قدرت الله محمدی مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و مدیران ارشد دستگاههای استانی و شهرستانی برگزار شد گفت: با عنایت به نام گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معضم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، مهمترین هدف کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تهران تحقق اشتغال پایدار است.

وی افزود: در حقیقت رفع موانع و مشکلات جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید در شهرستان از مهمترین سیاست های دولت سیزدهم در راستای ایجاد اشتغال است. سیاست دولت مردمی و انقلابی حمایت از اشتغال و سرمایه گذاری است و تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان موظف هستند در خصوص اشتغال و سرمایه گذاری اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: سامانه مخصوصی ایجاد می‌شود و می بایست دستگاه های اجرایی آمار اشتغال ایجاد شده در حوزه خود را در سامانه رصد اشتغال ثبت نام نمایند و بر اساس آمار و اطلاعات این سامانه سهم هر یک از دستگاهها برای ایجاد اشتغال مشخص می شود.

در بخش دیگری از این جلسه حامد ویس کرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهر تهران گفت: اهمیت مسئله اشتغال برای همگان واضح است و رهبر معظم انقلاب در این زمینه تاکیداتی داشته‌اند. از سوی وزارت کار ایجاد فرصت‌های شغلی در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی تدوین شده است همچنین ۴۲ هزار فرصت شغلی نیز در استان تهران تدوین شده است.

وی افزود: اولویت‌های اسناد بالادستی استان مورد ملاحظه قرار گرفته است و جمعیت، نرخ بیکاری، محرومیت، عملکرد دستگاه‌ها و بسیاری موضوع دیگر منجر به ایجاد این شغل‌ها شده است. ما به عنوان دستگاه اجرایی باید تمامی تلاش خود را برای تحقق برنامه‌های دولت به کار گیریم تا رفاه برای شهروندان ایجاد شود.

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی شهر تهران تاکید کرد: به صورت روزانه باید فرصت‌های شغلی رصد شوند در سامانه مخصوص اطلاعات تمامی افرادی که برایشان شغل تعریف شده است مشخص می‌شود و دستگاه‌ها نمی‌توانند به صورت همزمان اطلاعات یک نفر را ثبت کنند. در حوزه اشتغال روستایی بحث ایجاد اعتبارات لازم در حوزه اشتغال در نظر گرفته شده است و منابع قرض‌الحسنه نیز برای اشتغال خانگی در دستور کار قرار گرفته است. هر پروژه و طرحی که توسط دستگاه‌ها تعریف می‌شوند باید دارای اعتبارات لازم باشند.

در ادامه قدرت الله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز گفت: رویکرد ما توجه به اشتغال است و در همین راستا به شرکت‌های دانش بنیان توجه بسیاری داشته‌ایم. مشاغل خانگی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند و در همین راستا در بوستان‌های تهران بازارچه‌های مختلفی راه اندازی می‌شوند.

وی افزود: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران برای استفاده از تولیدات مشاغل خانگی و ایجاد بازارچه‌های فصلی خود وارد میدان شد. نقاط بسیاری زیادی در تهران وجود دارند که می‌توان آنها را به منطقه گردشگری تبدیل کرد و گردشگری نیز به معنای ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به ایجاد بازارچه‌های ثابت گفت: در این بازارچه‌ها اشتغال ثابت ایجاد شده است بیش از ۵ هزار دست فروش شناسایی شدند و در ۴۰ روز بازار تهران جانمایی شدند و تا پایان سال ۲۰ روز بازار دیگر نیز تعبیه می‌شوند. در این بازارچه‌ها سهمی برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ ون کافه ساماندهی شدند و با ساماندهی این ون کافه‌ها اشتغال ایجاد شده است. تا پایان سال این قول را می‌دهیم ۱۰ هزار نفر دیگر به اشتغال تهران در همین حوزه‌ها افزوده می‌شود بیش از ۵۰ میلیون نفر بیش از ۲۰ سال در ایران وجود دارد و آرزو داریم که تمام این افراد شغل داشته باشند.

ایجاد سامانه رصد اشتغال و تعیین سهم هر یک از دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =