کد خبر : 303455
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
-

پیام محقق داماد برای درگذشت محمود دعایی

پیام محقق داماد برای درگذشت محمود دعایی

آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، سرپرست موسسه مطبوعاتی اطلاعات را تسلیت گفت.

به گزارش عصرقائم، صفحه بنیاد دکتر محمود افشار پیام ‌رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم‌ را به این شرح منتشر کرده است: «الموت نقّاد و فی کفّه
جواهر یختار منه الجیاد

ماتم جانسوز رحلت سید بزرگوار، سلالۀ رسول‌الله (ص)، تندیس اخلاق حسنه، تواضع، صفا، وفا و صداقت، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلین حاج سیدمحمود دعایی، طاب ثراه، ارباب فضیلت و فرهنگ را داغدار و سوگوار ساخت. این‌جانب این غم جانکاه را به بازماندگان‌ آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه حق متعال برای آنان مسئلت دارم و از خداوند می‌خواهم که روح بلند آن صدیق نازنین را در جوار رحمت خاصۀ خود جای دهد.»

سیدمحمود دعایی متولد ۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۲۰ در شهر یزد بود که از سال ۱۳۵۹ تاکنون سرپرستی موسسه اطلاعات را بر عهده داشت. او عضو مجمع روحانیون مبارز از سال ۱۳۶۶ تاکنون و نماینده شش دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال ۱۳۸۳ بوده‌ است.

دعایی یکی از همراهان امام (ره) در دوران اقامت در شهر نجف بود. همچنین سفیر ایران در عراق بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ بود.

این روحانی فعال در عرصه رسانه در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود.

دعایی همچنین از سوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات موفق به دریافت قلم طلایی به عنوان چهره شاخص فرهنگی شد که این جایزه را به موزه حضرت علی بن ابیطالب(ع) در قم اهدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی در بسیاری از مراسم‌های تشییع پیکر هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر حضور داشت و نماز میت با امامت او خوانده می‌شد.

پیام محقق داماد برای درگذشت محمود دعایی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 12 =