کد خبر : 303453
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
-

خالقان قیام ۱۵ خرداد هیچ انگیزه‌ای جز دین و دفاع از مرجعیت و روحانیت نداشتند

خالقان قیام ۱۵ خرداد هیچ انگیزه‌ای جز دین و دفاع از مرجعیت و روحانیت نداشتند

امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که قیام ۱۵ خرداد را خلق کردند، هیچ انگیزه ای جز انگیزه دینی و دفاع از مرجعیت و روحانیت نداشتند که این اصل ، مهترین ویژگی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل نیز بود.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد عصر یکشنبه ۱۵ خرداد در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد که در مسگرآباد برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که قیام ۱۵ خرداد را خلق کردند، هیچ انگیزه‌ای جز انگیزه دینی و دفاع از مرجعیت و روحانیت نداشتند که این اصل، مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل نیز بود.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی ملت ایران که از جایگاه عظیم و برجسته‌ای برخوردار است، حرکت در مسیر ارزش‌های اسلامی است که موجب شده تمام جهان انقلاب مردم ایران به رهبری امام راحل را با این خصوصیت شناخته و آن را تحلیل کنند.

وی تصریح کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، حرکتی استثنایی است که با مدیریت و زعامت رهبری باکفایت، فقیه هوشمند، عارف برجسته  حکیم در تراز بالا و یک شخصیت سیاسی بصیر و هوشمند به نام امام خمینی(ره) به عنوان یک اسلام‌شناس، فقیه و مرجع دینی هدایت شد و اگر امروز در ادامه راه امام، زعامت و مدیریت و رهبری انقلاب اسلامی نه در ایران که در جهان اسلام در کف با قدرت یک فقیه، مجتهد و اسلام‌شناس هوشمند و شجاع نبود، انقلاب از مسیر خود منحرف می‌شد.

ابوترابی با اشاره به نقش مهم رهبری با کفایت امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات الهام‌بخش خود به مردم ایران اسلامی توصیه کرده‌اند که مراقب باشید از انقلاب اسلامی هویت‌زدایی نشود. هویت انقلاب در اسلامیت، زعامت و رهبری دینی مبتنی بر عقلانیت، حکمت و ارزش‌های اسلامی است.

وی از نگاه ویژه به استعدادهای داخلی به عنوان دیگر هویت انقلاب اسلامی ملت ایران یاد کرد و افزود: نگاه ویژه جریان انقلابی مردم ایران به رهبری امام راحل ، توجه به استعداد داخلی و مقابله با تفکر استعماری و استثماری نظام بین‌الملل است نگاهی که در نهضت مشروطه به هیچ عنوان وجود نداشت؛ چرا که در جریان مشروطه، مبارزان اعتقاد داشتند که نظام شاهنشاهی در کشور باشد ولی استبداد وجود نداشته باشد از این رو، مشروطه سلطنتی خلق شد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: در نهضت مشروطه موضع‌گیری قاطعی در برابر نظام بین‌الملل وجود نداشت و حتی این تفکر بود که بتوانند از قدرت‌های خارجی برای مدیریت استبداد داخلی استفاده کنند ولی در حرکت انقلابی ۱۵ خرداد همزمان نظام شاهنشاهی و استبداد داخلی که باید از بن برکنده شود و رویارویی با نظام بین‌الملل سلطه و استکبار جهان به عنوان تکیه گاه استبداد داخلی و عامل اصلی مشکلات جهان اسلام و جامعه بشری مورد هدف قرار گرفت.

وی با اشاره به نگاه  انتقادی امام راحل به نظام بین‌الملل سلطه از سال ۴۲ گفت: امام راحل از همان ابتدای نهضت اسلامی ، آمریکا، انگلیس و شوروی را پلیدترین کشورهای استکباری معرفی کردند و بارها اعلام داشتند که آمریکا منفورترین کشورها نزد ملت ایران است، همان کلامی که امروز از زبان گویای خلف صالح امام، رهبر معظم انقلاب و امت اسلام به گوش می‌رسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران ایستادگی در برابر نظام سلطه را به عنوان دیگر عامل پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: یکی دیگر از عوامل پیروزی اقنلاب اسلامی، ایستادگی در برابر استبداد و نظام سلطه به سرکردگی آمریکاست ، این که رهبر معظم انقلاب می فرمایند مراقب باشید که از انقلاب اسلامی هویت زدایی نشود به این معناست که از ارزش‌هایی که به واسطه زعامت ، رهبری و مدیریت الهی به دست آمده و ایستادگی در برابر نظام سلطه  است حراست کرد.

ابوترابی‌فرد یکی از هویت انقلاب اسلامی را ایستادگی در برابر غرب و جریان پیروز جنگ جهانی دوم اعلام کرد و افزود: جریان پیروز جنگ جهانی دوم تلاش دارد تا منافع امت اسلام را به نفع منافع نامشروع خویش را مصادره نمایند، همان‌هایی که در قلب جهان اسلام رژیم صهیونیستی نامشروع را ایجاد کرد و تا امروز نیز از او حمایت نموده است.

وی تأکید کرد: اگر در این راه ثابت قدم و استوار باشیم قطعا قله‌هایی که تا کنون فتح نشده ، توسط ملت ایران تسخیر خواهد شد و پیروزی‌های بزرگ نصیب ایران اسلامی می‌شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، خرمشهرهای دیگری نیز فتح خواهد شد.

وی از همسویی جهان اسلام با ایران اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد یاد کرد و افزود: دیروز ملت ایران در  میدان قیام خونین ۱۵ خرداد به تنهایی در برابر نظام سلطه ایستادگی کرد ولی امروز امت اسلامی محور مقاومت ، مردان و جوانان سلحشورعراق ، لبنان ، فلسطین یمن ، سوریه و جهان اسلام در کنار مردم ایران قرار گرفته جریان قدرتمندی را برای مقابله با استکبار ایجاد کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز امت اسلام در سایه فریاد بلند امام راحل و تدام آن به دست توانای رهبر معظم انقلاب اسلامی به هویت انقلابی و اسلامی خود بازگشته است و مسلمانان مفتخرند که به سلاح الله اکبر مجهزند.

خالقان قیام ۱۵ خرداد هیچ انگیزه‌ای جز دین و دفاع از مرجعیت و روحانیت نداشتند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =