کد خبر : 303261
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
-

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر قائم‌شهر:

مشکل ۵۰ ساله زباله قائم‎شهر برطرف خواهد شد

مشکل ۵۰ ساله زباله قائم‎شهر برطرف خواهد شد

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر قائم‌شهر، گفت: با پیگیری ها و بازدیدهای انجام شده، شهردار قول داد تا پایان سال جاری ۷۰درصد از مشکل زباله قائم شهر با راه اندازی تصفیه خانه و خط پردازش برطرف شود و معضل ۵۰ ساله قائم شهر برطرف شود.

به گزارش عصرقائم، مفید اسماعیلی سراجی در گفتگو با خبرنگار ما در مورد فیلم منتشر شده از رهاسازی شیرابه‌های زباله در رودخانه تلار، اظهار کرد: انباشت زباله در حاشیه رودخانه سیاهرود از سالیان قبل در جاده کیاکلای قائم‌شهر دپو شده است که کوه‌های بزرگ زباله را در این شهرستان بوجود آورد.
وی افزود: زباله بعنوان یک معضل بزرگ در قائم‌شهر معرفی شده که سالیان زیادی است مردم منطقه از بوی بد و رهاسازی شیرابه به رودخانه و آب های زیرزمینی رنج می‌برند.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر، بیان کرد: در یک سال اخیر بازدیدها و پیگیری‌های زیادی به جهت رفع این معضل بزرگ انجام شده است و اکنون به نقطه‌ای رسید که به زودی خط پردازش آماده بهره برداری می‌شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: روز گذشته با همراهی برخی اعضای شورا از محل دفن زباله و تصفیه شیرابه‌های شهرداری بابل بازدید کردیم و در نگاه اولیه مشخص شد اجرای چنین پروژه‌ای در قائم‌شهر دور از دسترس نیست.
اسماعیلی با اشاره به اینکه تاکنون منتظر شرکت دانش بنیان بودیم تا برای رفع این مشکل اقدامی انجام دهد اما به نتیجه نرسیدیم، تصریح کرد: معاون خدمات شهری و شهردار قائم‌شهر در بازدیدی که داشتیم قول داد تا ۷۰درصد از مشکل شیرابه‌ها و محل دپوی زباله را تا پایان سال جاری رفع کند.
وی به ناامیدی مردم قائم‌شهر از رفع این معضل چندین ساله اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل اینکه سالیان زیادی است این معضل رفع نشده مردم ناامید هستند و امیدی به رفع مشکل زباله ندارند اما بنده و دیگر همکارانم در شورا قول می‌دهیم با پشتکار شهردار قائم‌شهر این معضل را در سال ۱۴۰۱ برطرف خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر قائم‌شهر خطاب به شهروندان، بیان کرد: قطعا مردم و رسانه‌ها در این مسیر می‌توانند ما را کمک کنند تا رفع مشکلات زباله قائم‌شهر با سرعت بیشتری برطرف شود چراکه تفکیک زباله از مبدا باید بصورت فرهنگ فراگیری در قائم‌شهر اجرایی شود تا به نتیجه مطلوب برسیم و یکی از معضل‌های بزرگ قائم‌شهر را رسیدگی کنینم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 20 =