کد خبر : 303231
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۲۵
-

استادی که به هویت ملی و ایرانی خود اعتقاد نداشته باشد، جایی در دانشگاه‌های کشور ندارد

استادی که به هویت ملی و ایرانی خود اعتقاد نداشته باشد، جایی در دانشگاه‌های کشور ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: استادی که به هویت ملی و ایرانی خود اعتقادی نداشته باشد، جایی در دانشگاه های کشور ندارد، شناخت هویت بزرگترین مولفه ای است که یک استاد باید داشته باشد.

به گزارش عصرقائم، دکتر بهرام عین اللهی در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که با شعار “توسعه کمی و کیفی آموزش در دوران کرونا” در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سال روز رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت، عنوان کرد: تاریخ، عظمت یا ذلت یک ملت را نشان می دهد و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، عظمت ایران بدون شعار و حرف، بلکه با عمل در تاریخ نمایان شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، یادمان شهید مدافع سلامت استاد دکتر محمد زارع جوشقانی است، تصریح کرد: تمام اساتید افتخارآفرین در کشور، به ویژه در دوران پاندمی کرونا، به سه اصل مهم هویت ملی، دینی و استقلال طلبی پایبند بودند. پایبندی به همین اصول بود که کشور را به یکی از موفق ترین کشورهای جهان در کنترل همه گیری کرونا تبدیل کرد.

دکتر عین اللهی، تصریح کرد: استادی که به هویت ملی و ایرانی خود اعتقادی نداشته باشد، جایی در دانشگاه های کشور ندارد، شناخت هویت بزرگترین مولفه ای است که یک استاد باید داشته باشد.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عدم استقلال نیز آفتی بود که پیش از انقلاب نیز گریبانگیر کشور به ویژه سیستم بهداشت و درمان بود، اما در حال حاضر با وجود ۶۵  دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت ۲۰ هزار عضو هیئت علمی و ۲۷۰ هزار دانشجوی رشته های مختلف پزشکی به خودکفایی رسیده است و حتی به سایر کشورها نیز خدمت ارایه می دهد.

وی، دین زدایی را از دیگر آفات محیط های آکادمیک خواند و گفت: در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور باید به سلامت معنوی و دین اهمیت زیادی داده شود و به طور کلی توجه به هویت ملی، دینی و خودکفایی، علی رغم وجود تحریم ها، کشور را در برابر کرونا حفظ کرد.

دکتر عین اللهی در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: ویروس کرونا بسیاری از کشورهای دنیا را درگیر کرد و برای مقابله با آن به تجهیزات و داروهایی نیاز بود که کشور در تامین آن وضعیت خوبی نداشت، اما وجود مردم و همکاری جهادی آنها، به عنوان بزرگترین مولفه قدرت حکومت‌ها، منجر به موفقیت ایران در کنترل این بیماری شد. این موفقیت به تایید تمام ارکان سازمان بهداشت جهانی نیز رسیده است.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر ثبت رکورد تزریق روزانه بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز و هفتگی هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن کرونا، این سرعت و حجم واکسیناسیون را کم نظیر اعلام کرد و افزود: پایین بودن آمار تلفات سویه اومیکرون در نتیجه همین اتفاق جهادی، همکاری مردم و مدیریت مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی رقم خورد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: به طور قطع فعالیت کمیته علمی و فرماندهی دکتر زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایتخت نیز از جمله مهمترین عوامل موثر در کنترل بیماری محسوب می شود.

وی در ادامه از تلاش های دکتر زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در امر کنترل، کمک به تسریع واکسیناسیون و مهار کرونا قدردانی کرد و تاکید کرد: در بحران کرونا حجم بالای پوشش واکسیناسیون باعث شد، زنجیره کرونا به پایین ترین میزان خود برسد.

دکتر عین الهی با بیان این که بزرگترین مولفه در قدرت حکومت ها مردم هستند اظهار کرد:  ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران به ریاست دکتر زالی تشکیلاتی قراگاهی، محکم و تصمیم گیرنده بود که در بحران کرونا کارنامه درخشانی از خود بجای گذاشت.

وی در ادامه مهمترین مولفه آموزش را اساتید دانست و گفت: بسیاری از دانشجویان از امکانات و فضاهای فیزیکی گلایه دارند، اما مهمترین مولفه در حوزه آموزش استاد است، بزرگترین وظیفه اساتید دانشجوپروری است و دانشگاه نیز محل دانشجوپروری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اساتید معتقد به آموزش، نظام و تاریخ نیاز امروز است. در تمام کشورهای دنیا اساتید را برای آموزش، آماده می کنند، در ایران نیز اساتید باید به روش های مختلف تدریس واقف باشند.

دکتر عین اللهی با اشاره به اینکه آموزش مجازی، کشور را در سطوح تربیتی عقب انداخت، عنوان کرد: آموزش مجازی باید به عنوان روشی کمکی به کار گرفته شود. تاکنون مجبور به بهره گیری از روش های مختلف آموزش مجازی و برگزاری وبیناری جلسات و کارگاه ها بوده ایم، اما در حال حاضر آموزش حضوری باید اولویت باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان بر لزوم معرفی هرچه بیشتر توانمندی های جمهوری اسلامی ایران به جامعه بین الملل تاکید کرد و گفت: ارتباط با ایرانیان خارج از کشور، حضور در مجامع بین المللی و دعوت از اساتید برجسه بین المللی از جمله اقداماتی است که باید برای آن در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شود. همچنین در کنار اجرای آن، به انعکاس این وقایع در رسانه ها نیز توجه ویژه باید داشت. واحد روابط عمومی های دانشگاه های علوم پزشکی با برجسته کردن این اقدامات، به حمایت از آن نیز کمک خواهند کرد.

استادی که به هویت ملی و ایرانی خود اعتقاد نداشته باشد، جایی در دانشگاه‌های کشور ندارد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 5 =