کد خبر : 303171
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
-

چالش‌ها و فرصت‌های کنشگری بانوان در ۱۵ منطقه تهران بررسی می‌شود

چالش‌ها و فرصت‌های کنشگری بانوان در ۱۵ منطقه تهران بررسی می‌شود

به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) که روز دختر نامگذاری شده، طرح کنشگری بانوان از سوی بانوان طلبه در سطح ۱۵ منطقه تهران اجرا می‌شود و چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش عصرقائم،  کارگاه حل مسأله با رویکرد مشارکت جمعی ویژه بانوان طلبه در راستای کنشگرسازی دختران نوجوان، دوشنبه ۹ خردادماه در محل خانه اندیشه ورزان برگزار شد.

این کارگاه آموزشی بنا به ضرورت ارتقای حس خودباوری و ایجاد هویت در زنان شهر، مشارکت دادن بانوان در حل مسائل پیرامونی و ایجاد روحیه مطالبه‌گری و نگاه مدیریتی داشتن به مسائل از سوی بانوان با حضور مرتضی تسخیری، مدرس کارآفرینی استارتاپ‌های اسلامی برگزار شد.

طلابی که در این کارگاه آموزشی شرکت کرده اند، بناست به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) که روز دختر نامگذاری شده در سطح ۱۵ منطقه تهران همین رویکرد کنشگری را اجرا کنند و چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این زمینه را مورد بررسی قرار دهند.

رویداد آموزشی، فرهنگی تربیت کنشگری دختران نوجوان با تأکید بر نقش حوزه یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت حوزه‌های علمیه خواهران در پویاسازی محله‌ها و نزدیکی بیش از گذشته حوزه‌ها و ساکنین محل است که مسائل محله با مشارکت جمعی به بهترین شکل و بدست خود مردم حل شود.

تمرکز اصلی این رویداد، تلاش برای جمع کردن یک سازمان اجتماعی جهت متمرکز شدن روی یک مسأله است. همه ما نیازمند همراهی دیگرانیم و مشارکت، حلقه مفقود کارهای اجتماعیست. زمانی که انسان‌ها مفاهیم قابل درک برای همدیگر داشته باشند، به نتایج بهتر و مطلوب‌تری دست می‌یابند.

در هر پروژه مشارکتی حل مساله بسته به اندازه و حجم کار، ما به ابزارهای متفاوتی نیاز داریم. از این رو تعریف یک رویداد با مشارکت دختران نوجوان درحل مسأله‌ بسیار حائز اهمیت است. رویداد بر اساس شرایط فرهنگی ـ اعتقادی هر منطقه از چالش‌ها و فرصت‌های موجود استفاده کرده و طی آن طلاب با کمک تیم‌های دختران نوجوان تلاش می‌کنند برای راه‌اندازی یک مساله ایده پردازی کنند. در این مسیر تیم‌ها از توانمنــدی حرفه‌ای‌های گروه‌های مختلف برای توسعه کارشان استفاده می‌کنند.

طلاب و دختران نوجوان با هر توانمندی و سطحی که فعالیت می‌کنند یا اگر یکی از تخصص‌های مربوطه را دارند، حتماً در این رویداد حداقل به یکی از امتیازات زیر دست خواهند یافت:
-امکان ارائه و معرفی ایده یا …که طراحی کرده‌اند
-ایده‌پردازی و استفاده از حضور متخصصین و مشاورین برای تکمیل و تصحیح ایده اولیه
آشنایی با نوآوری‌ها و محصولات جدید این عرصه
-ارتباط گرفتن با دیگر فعالان این بخش
-استفاده از ایده‌های دیگران و همکاری با آنان برای رونق بخشیدن به کار خود
-یافتن متخصصین و افراد دیگر برای تکمیل تیم کاری

چالش‌ها و فرصت‌های کنشگری بانوان در ۱۵ منطقه تهران بررسی می‌شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 11 =