کد خبر : 303056
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
-

رئیس مجمع نمایندگان مازندران

سیاست کلان کشور رفع مشکلات روستاییان است/منافع مردم در اولویت قانون‌های مجلس است

سیاست کلان کشور رفع مشکلات روستاییان است/منافع مردم در اولویت قانون‌های مجلس است

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، گفت: سیاست اصلی جمهوری اسلامی حفظ و تقویت روستاهاست اما در این میان برخی از ادارات سیاست غلطی را پیش رو گرفتند که باعث بروز برخی عقب ماندگی‌ها در منطقه است و باید آن را رفع کنیم.

کیوان مرادیان در دیدار با شوراها و دهیاران منطقه راستوپی سوادکوه ضمن تسلیت بابت حادثه ناگوار ساختمان متروپل آبادان و تشکر از برگزار کنندگان چنین نشستی اظهار کرد: مشکلات عدیده‌ی این منطقه را درجریان هستیم و اکنون نیز از زبان نمایندگان مردم در شوراها شنیدیم و ان‌شالله با مدیران کل مربوطه برای رفع این معضلات همچون گذشته اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: مشکل بزرگ روستاهای سوادکوه گازرسانی بود که در این دو سال ۳ بار مدیرکل مربوطه را در منطقه سوادکوه آوردیم و امروز شاهد کلنگ‌زنی گازرسانی این منطقه را شاهد هستیم و در بخش ولوپی سوادکوه امروز افتتاحیه گازرسانی داریم که این به جهت پیگیری های مستمری بود که سرانجام به نتیجه رسید‌.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، بیان کرد: سیاست اصلی جمهوری اسلامی حفظ و تقویت روستاهاست اما در این میان برخی از ادارات سیاست غلطی را پیش رو گرفتند که باعث بروز برخی عقب ماندگی‌ها در منطقه است، که یک نمونه اش جلوگیری از چرا دام‌ها در مراتع است که ما به جد پیگیر این موضوع هستیم که جلوی رویه غلط و بدون پشتوانه علمی، که توسط مدیران مربوطه صورت می‌گیرد، گرفته شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث جدی که هفته‌های اخیر در کمیسیون انرژی پیگیر هستیم، ساماندهی یارانه حامل‌های انرژی برای ایرانی ‌های بالای دو منزل است، که دولت یارانه بیشتری برای حامل انرژی این افراد پرداخت می‌کند و بدنبال تقسیم عادلانه یارانه بین مردم هستیم تا یارانه‌های پرداختی برای منافع مردم هزینه شود و برخی افراد خاص از آن بهره ببرند.

مرادیان در ادامه تصریح کرد: مازندران بافت و تاریخش برای کل کشور است و استفاده می‌برند لذا بدنبال آن هستیم با کمک همه‌ی نمایندگان مجلس استان قانون پایین دستی را تغییر دهیم تا غیربومی‌ها با حضورشان در روستاها و اقامت منافعی برای مردم روستاهای مازندران داشته باشد.

وی با اشاره به اقتصاد و اشتغال مردم منطقه سوادکوه و حوزه انتخابیه، گفت: روستاییان زیادی در کارخانه البرز مرکزی کار می کردند و درسال‌های اخیر بی‌کار شدند اما امسال الحمدالله کارهای خوبی در حال انجام است که پیگیر آن هستیم و با رویه جدید با اشتغال زایی در این کارخانه و پیگیری موضوع گردشگری بدنبال رونق اقتصاد و اشتغال اهالی این متاطق هستیم.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار تصریح کرد: مشکل دیگر این منطقه بحث آب‌رسانی بوده که روستا به روستا پیگیر حل این موضوع هستیم تا رفع شود و حیات مردم که وظیفه دولت است آن را برای روستاییان آماده بهره برداری کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیاست های کلان نظام به گونه ای است که با این تحریم های سنگین و بی عدالتی های موجود بتواند مشکلات روستاییان را برطرف کند و ما در مجلس به جد پیگیر این هستیم تا به زودی اتفاقات خوبی برای مردم منطقه سوادکوه رقم بزنیم و منافع معادن و حضور غیربومی ها به خود مردم روستایی ها برسد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =