کد خبر : 302896
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
-

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت تدفین دو شهید گمنام در اردوگاه باهنر

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت تدفین دو شهید گمنام در اردوگاه باهنر

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت تدفین دو شهید گمنام در اردوگاه شهید باهنر تهران، با صدور پیامی اظهار کرد: شهدای گمنام، یادگاران نیکنامی هستند که طریق پیمودن مسیر قرب الهی را تا رسیدن به وادی رضوان الهی برای ما جاماندگان به تصویر کشیدند.

به گزارش عصرقائم، در متن پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است: «عرصه زندگی انسانها نه تنها میدان فراخی برای زیستن، که سکویی برای اوج گرفتن و خدا گونه شدن است و برای دستیابی به این زیست متعالی، نیاز به الگو گرفتن از انسانهایی کامل داریم که سرآمد آنها پیامبران الهی و امامان بزرگوار -علیهم السلام – هستند و نیز کسانی که بر اساس باور و ایمان خویش به حبل الله چنگ زده و تا سرحد ایثار وجود که بالاترین و زیباترین هدیه الهی است، ایستاده اند.

تصویر چنین انسان های به پرواز درآمده، در کشور ما آنقدر فراوان و بی نظیر است که می توان بخشی از آنها را در صفحات کتاب ایثار و تمدن نوین اسلامی کشور عزیزمان بنگاریم.

انقلاب شکوهمند اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، حماسه دفاع از حرم آل الله و آزادی و استقلال خواهی، عرصه هایی است که بار دیگر در تاریخ درخشان کشورمان صفحه هایی از رشد، تعالی، ایثار و فداکاری گشوده است تا پرواز معنوی جوانان و نوجوانان را نظاره گر باشیم. در چنین فضایی صادقانه و خالصانه، ایثار انسانها همواره با به جا گذاشتن «خط و نشانی» همراه بوده است تا آیندگان این درس را بیاموزند و این راه را بپیمایند.

در این میان، انسان هایی هستند که «خط و نشانشان» با «گمنامی و بینامی» قرین شده است. آنها، قامت به قیام استوار نموده و برای پیمودن و رسیدن به رضوان الهی تلاش کرده اند؛ اما نشانشان در تکه ای استخوان، پاره های لباس و قطعه ای انگشتر نمود یافت و کشتی نجات دیگران شد.

شهدای گمنام، یادگاران نیکنامی هستند که طریق پیمودن مسیر قرب الهی را تا رسیدن به وادی رضوان الهی برای ما جاماندگان به تصویر کشیدند و ما امروز مفتخریم که در سایه سار ایمان، ایثار، جهاد و شهادت این ستاره های درخشان، مدرسه‌ای بگشاییم که پرچمداران آن شهیدانی از جنس گمنامی و خوشنامی هستند، مسئولانه می نگرند و کریمانه همراهی می کنند.

اینجانب همراه با خیل عظیم معلمان و دانش آموزان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶۰۰۰دانش آموز شهید و قریب ۵۰۰۰معلم شهید، خالق این همه زیبایی ها را شاکرم که میزبان دو شهید گمنام و نوجوان هشت سال دفاع مقدس در اردوگاه شهید باهنر هستیم که احتمال دانش آموز بودن آنها بسی مایه مباهات معلمان و دانش آموزان دهه هشتاد و نود است.»

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت تدفین دو شهید گمنام در اردوگاه باهنر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − چهار =