کد خبر : 302791
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
-

افزایش تولید و ارزآوری با توسعه محصولات صادرمحور شیلاتی

افزایش تولید و ارزآوری با توسعه محصولات صادرمحور شیلاتی

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: یکی از برنامه‌های کاری سازمان شیلات ایران است و تلاش داریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم، توسعه محصولات صادر محور شیلاتی را فراهم کنیم.

به گزارش عصرقائم، سید حسین حسینی در بازدید از سه پروژه مهم شیلاتی خاویاری در مازندران، گفت: حمایت ازطرح‌های توسعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور و مازندران یکی از برنامه‌های کاری سازمان شیلات ایران است و تلاش داریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم، توسعه محصولات صادر محور شیلاتی را فراهم کنیم.

وی بیان کرد:جایگاه شیلات مازندران در تولید آبزیان اعم از پرورشی و دریایی در فعالیت‌های شیلاتی کشور شاخص و ممتاز است.

به گفته حسینی امیدواریم با افتتاح و بهره برداری پایانه مکانیزه صادراتی آبزیان شهرستان جویبار، زمینه توسعه صنعت شیلاتی و صادرات آبزیان به خارج از کشور و بازار‌های هدف بهبود یابد که این می‌تواند در شرایط خاص تحریمی بین المللی ارزآوری خوبی بهمراه داشته باشد.

قاسم کریم زاده سرپرست اداره کل شیلات مازندران نیز در این بازدید، گفت: با تلاش و همت بهره برداران شیلاتی استان درسال گذشته ۸۵ هزارتن انواع آبزیان پرورشی تولید و به بازار مصرف عرضه شد که از لحاظ تامین بخشی از پروتئین جامعه، درآمد و اشتغال زایی جایگاه مهمی در فعالیت‌های شیلاتی کشور دارد.

وی باتشریح سه پروژه مورد بازدید رئیس سازمان شیلات ایران، گفت: آبزی پروران بخش ماهیان خاویاری پارسال توانستند بیش از ۲ هزارتن ماهیان خاویاری راپرورش و روانه بازار مصرف کنند ضمن اینکه از این میزان تولید حدود ۷/۵ تن خاویار پرورشی استحصال گردیده که بخشی از آن به مصرف داخلی رسیده و مابقی به بازار‌های خارجی صادرشده است.

حسینی امروز ازسه پروژه پرورش ماهیان خاویاری شرکت پرورش ماهیان خاویاری آقای اسلامی در منطقه چپکرود شهرستان جویبار و دوپروژه پرورش ماهیان خاویاری آقایان محمدجان پور و دهقان در شهرستان بابلسر بازدید کردند.

افزایش تولید و ارزآوری با توسعه محصولات صادرمحور شیلاتی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 3 =