کد خبر : 302692
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
-

بزرگترین کمپین بازداشت فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در آستانه سفر بایدن

بزرگترین کمپین بازداشت فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در آستانه سفر بایدن

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در آوریل گذشته بزرگترین طرح بازداشت را که بالاترین میزان بازداشت از ابتدای سال جاری میلادی است، کلید زد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، برخی نهادهای فلسطینی از جمله هیات امور اسرا و آزادگان، باشگاه اسرای فلسطینی، موسسه حمایت از اسرا و حقوق بشر و مرکز اطلاعات وادی حلوه-قدس امروز (دوشنبه) در بیانیه مشترکی اعلام کردند که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در آوریل گذشته حدود ۱۲۲۸ فلسطینی از جمله ۱۶۵ کودک و ۱۱ زن را بازداشت کرد.

نهادهای مرتبط با امور اسرا گزارش دادند، مقامات رژیم اشغالگر ماه گذشته میلادی طرح بزرگی را برای بازداشت کلید زدند که بالاترین میزان بازداشت از ابتدای سال جاری میلادی است.

در بیانیه یاد شده، آمده است: بالاترین میزان بازداشت در شهر قدس ثبت شده که ۷۹۳ تن از جمله ۱۳۹ کودک به بازداشت سربازان اسرائیلی درآمدند.

طبق این بیانیه، رژیم اشغالگر ۱۵۴ حکم بازداشت اداری از جمله ۶۸ حکم جدید و ۸۶ حکم تمدید بازداشت را صادر کرد.

همچنین در این بیانیه آمده است، عملیات‌های بازداشت با نقض‌های فاحش حقوق بازداشت‌شدگان و خانواده‌هایشان پس از انتقال آنها به مراکز بازجویی و بازداشتگاه‌ها و نیز آسیب‌های مختلف از جمله در اثر تیراندازی سربازان اسرائیلی همراه بودند.

نهادهای یاد شده گزارش دادند، مقامات اسرائیلی علاوه بر در پیش گرفتن سیاست مجازات جمعی از جمله تخریب خانه‌ها، استفاده از سگ‌های پلیس و دیگر شیوه‌ها که شامل حال بیشتر خانواده‌های افراد بازداشتی شده، به آنها تیراندازی نیز کردند.

در ادامه بیانیه یاد شده نیز آمده است، تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تا پایان آوریل به حدود ۴۷۰۰ تن رسید که ۳۲ تن از آنها زن و ۱۷۰ تن دیگر آنها کودک بودند و همینطور تعداد موارد بازداشت اداری به حدود ۶۰۰ تن رسید.

این در حالیست که گفته‌ می‌شود جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا احتمالا اواخر ژوئن به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

بزرگترین کمپین بازداشت فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در آستانه سفر بایدن

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 11 =