کد خبر : 302711
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
-

المالکی: دولت آمریکا در عمل به وعده‌هایش بسیار کُند پیش می‌رود

المالکی: دولت آمریکا در عمل به وعده‌هایش بسیار کُند پیش می‌رود

وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد که دولت آمریکا در عمل به وعده‌هایش بسیار کُند پیش می‌رود و واشنگتن برای اسرائیل یک سپر حفاظتی در برابر مجازات و بازخواست‌ها فراهم می‌کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در جریان گفت‌وگویی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، واشنگتن از قدرت خود برای تحت فشار قرار دادن کشورهای عضو شورای امنیت استفاده می‌کند تا با استفاده از حق وتو، از اتخاذ تصمیماتی در محکومیت اسرائیل و اعمال تحریم‌ها علیه آن ممانعت کند و همچنین از حمایت مالی و سیاسی خود از کشورها برای تحت فشار قرار دادنشان جهت حفاظت وحمایت از اسرائیل استفاده می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما احساس می‌کنیم که آمریکا نسبت به برخی از تعهدات خود چشم پوشی کرده و ما نمی‌خواهیم به مرحله بازنگری در روابط برسیم. ما می‌خواهیم فرصت دیگری بدهیم تا دولت آمریکا ثابت کند که سیاست یک بام و دو هوا را اعمال نمی‌کند و با دیدگاه متفاوتی نسبت به مسأله فلسطین برخورد نمی‌کند.

ریاض المالکی ضمن ابراز تعجب از تصمیم واشنگتن برای حذف جنبش “کاخ” اسرائیل از لیست تروریستی آمریکا، تصریح کرد: این اقدامی اشتباه است و ما مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کردیم و خواستار بازگرداندن آن شدیم و ما به دنبال فراهم کردن اسنادی هستیم که ثابت کند آن یک جنبش تروریستی است.

از سوی دیگر، وزیر خارجه فلسطین در واکنش به سفر آتی مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به رام الله که فردا (سه شنبه) انجام می‌شود، روابط فلسطین و ترکیه را مستحکم توصیف کرد.

ریاض المالکی اظهار داشت: ما معتقدیم که تلاش‌های دولت ترکیه باید به نفع ملت فلسطین باشد. روابط با ترکیه ثابت و پایدار است و این روابط برای همکاری دوجانبه بیشتر، در حال پیشرفت است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، نقض‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم و تاکید کرد، اسرائیل از عدم وجود بازخواست و مجازات از سوی جامعه جهانی به دلیل ارتکاب جنایت‌های بیشتر، سوء استفاده می‌کند.

المالکی در پایان عنوان کرد، آنچه لازم است بازخواست و مجازات اسرائیل به خاطر ارتکاب جنایت‌هایش است و جامعه جهانی باید مسئولیت‌هایش را برعهده بگیرد و شورای امنیت به مسئولیت خود برای برقراری صلح و امنیت در جهان عمل کند.

المالکی: دولت آمریکا در عمل به وعده‌هایش بسیار کُند پیش می‌رود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + دوازده =