کد خبر : 302634
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
-

نخست وزیر ایتالیا بر حمایت کامل از اوکراین تاکید کرد

نخست وزیر ایتالیا بر حمایت کامل از اوکراین تاکید کرد

نخست وزیر ایتالیا در تماسی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین متعهد شد حمایتی جامع از کی‌یف از جمله در قالب تایید ششمین بسته تحریم‌های ضد روسیه داشته باشد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی دفتر نخست وزیری ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ماریو دراگی، نخست وزیر و رئیس شورای وزرای ایتالیا در تماسی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره تحولات و رویدادهای اخیر در جنگ اوکراین گفت‌وگو کردند. دراگی به زلنسکی درباره حمایت قاطعانه ایتالیا از اوکراین از جمله در قالب تایید ششمین بسته تحریم‌های ضد روسیه، کمک در رفع مسدودیت بنادر این کشور و الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا اطمینان داد.

نمایندگان دائم کشورهای اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته‌اند در رابطه با ششمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه که شامل پیش‌نویس تحریم نفتی است، به توافق برسند. کمیسیون اروپا ممنوعیتی را بر واردات نفت خام، شش ماه پس از اجرایی شدن ششمین بسته تحریم‌ها و بر مشتقات نفتی از سال ۲۰۲۳ پیشنهاد داده است. در همین حال، کمیسیون اروپا پیشنهاد داده تا به مجارستان و اسلواکی اجازه داده شود تا پایان سال ۲۰۲۴ از روسیه نفت خریداری کنند.

در همین حال، زلنسکی گفت: در جریان تماس تلفنی با دراگی بر اهمیت اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و رفع مسدودیت بنادر اوکراین تاکید کردم.

وی افزود: من از دراگی به خاطر حمایت بی‌قید و شرطش از درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا تشکر کردم.

زلنسکی همچنین پس از دیدار با آنتونیو کوستا، نخست وزیر پرتغال گفت: روسیه مانع اوکراین از صادرات ۲۲ میلیون تن مواد غذایی شده است. اگر دیگر کشورها به اوکراین در رفع مسدودیت بنادرش و از سر گیری صادرات کمک نکنند، بحران غذا به دنبال بحران جهانی انرژی به وجود خواهد آمد.

وی هشدار داد: در جهان بحران دیگری به وجود خواهد آمد. بحران دومی پس از بحران انرژی که توسط روسیه به وجود آمده است. در حال حاضر اگر مسیرها را برای اوکراین باز نکنیم و اگر به کشورهای آفریقایی، اروپایی و آسیایی که به این مواد غذایی نیاز دارند، کمک نکنیم، یک بحران غذایی به وجود خواهد آمد.

زلنسکی گفت: روسیه تقریبا تمامی بنادر اوکراین را مسدود کرده است. شما می‌توانید به شیوه‌های مختلف این مسدودیت‌ها را رفع کنید. یکی از این راه‌ها، راه‌حل نظامی است. به همین خاطر است که ما برای دستیابی به تسلیحات لازم به شرکایمان رجوع می‌کنیم.

نخست وزیر ایتالیا بر حمایت کامل از اوکراین تاکید کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 20 =