کد خبر : 302652
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
-

منبع سعودی: انتقال قدرت در عربستان نزدیک است

منبع سعودی: انتقال قدرت در عربستان نزدیک است

یک منبع سعودی مطلع از امور خانواده سلطنتی عربستان از نزدیک شدن روند انتقال قدرت در این کشور خبر داد.

به گزارش عصرقائم، یک منبع سعودی مطلع از امور خانواده سلطنتی عربستان در گفت‌وگو با رویترز در واکنش به همراهی محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در سفر به امارات توسط شاهزاده “عبد العزیز بن أحمد” گفت که انتقال قدرت از پادشاه عربستان به ولیعهد نزدیک شده است.

طبق گفته این منبع، عبدالعزیز بن احمد پسر ارشد احمد بن عبدالعزیز، برادر بازداشت‌شده پادشاه سعودی است و هیچ سمت رسمی ندارد. با این حال نام او در صدر فهرست رسانه‌های دولتی سعودی در هیئت همراه محمد بن سلمان جهت ادای احترام به رئیس جدید امارات و تسلیت به وی قرار داشت.

این منبع که به دلیل حساسیت موضوع نخواسته نامش فاش شود، گفت که نشستن شاهزاده عبدالعزیز بن احمد در کنار محمد بن سلمان پیام محکمی به افکار عمومی منطقه‌ای و بین‌المللی است، به ویژه اینکه مساله انتقال قدرت نزدیک شده است.

حضور این شاهزاده سعودی در میان اعضای هیئت اعزامی ریاض به امارات نظر بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران سیاسی را به خود جلب کرده است.

در همین راستا، “کریستین کوتس اولریشسن”، محقق خاورمیانه و استاد علوم سیاسی در موسسه سیاست عمومی بیکر در دانشگاه رایس اظهار کرد؛ محمد بن سلمان که سفرش به امارات را تا زمان ترخیص ملک سلمان، پادشاه عربستان از بیمارستان به تاخیر انداخته بود، هیئت همراه خود را به گونه‌ای چیده بود که افرادی از تمام شاخه‌های خانواده سلطنتی را در بر بگیرد.

وی افزود: همچنین ممکن است که هدف بن‌سلمان ارسال پیام “اتحاد در خانواده سلطنتی عربستان” درپی فشارها به او در پرونده بازداشت شاهزاده‌ها و در راس آنها محمد بن نایف، ولیعهد سابق بوده باشد.

منبع سعودی: انتقال قدرت در عربستان نزدیک است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + یازده =