کد خبر : 302479
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
-

یک اقدام جدید برای بورسی شدن سایپا

یک اقدام جدید برای بورسی شدن سایپا

رئیس سازمان خصوصی سازی از نامه سایپا برای تغییر وثایق در راستای عرضه سهام این شرکت در بازار سرمایه خبر داد و گفت: این یعنی عملا وزارت صمت در راستای دستور رئیس جمهور برای جا به جایی وثایق اقدام کرده تا امکان واگذاری این شرکت ها فراهم شود.

به گزارش عصرقائم، حسین قربانزاده در گفت و گو ، با بیان اینکه واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو درحال پیگیری است، اظهار کرد: وزارت صمت شدیدا پیگیر است که سهام درونی خودروسازها (تودلی) سایپا و ایران خودرو را ادغام کرده و به فروش برساند. از طرف دیگر سازمان خصوصی سازی اصرار دارد که این فرایند باید در یک منظومه ای رخ دهد تا سهم دولت و سهام نهادهای غیردولتی در قالب بلوکی ارزنده باشد تا خریدار انگیزه داشته باشد در این مزایده شرکت کند.

وی ادامه داد: احتمالا در هفته های آتی تفاهمی بین وزارت صمت و وزارت اقتصاد و… رخ دهد و در آن میزان سهام تودلی دولت و اصل سهام دولت در خودروسازها مشخص شود. البته چند روز قبل نامه تغییر وثیقه شرکت سایپا زده شده است. یعنی عملا وزارت صمت در راستای دستور رئیس جمهور برای جا به جایی وثایق اقدام کرده تا امکان واگذاری این شرکت ها فراهم شود. اگر این اتفاق بیوفتد، ۱۷ درصد سهام سایپا و حدود ۵ درصد سهام ایران خودرو واگذار می شود که درواقع سهم دولت است اما به طور کلی سهام تودلی سایپا بیشتر است.

بر اساس این گزارش حدود یک ماه قبل موضوع واگذاری سهام شرکت‌های سایپا و ایران خودرو از سوی وزیر صمت مطرح شد و اندکی پس از آن رئیس سازمان خصوصی سازی سه شرط را برای تحقق این موضوع ضروری دانست. این سازمان آزادسازی سهام دولتی در وثیقه بانکها، اختصاص سهام درونی خودروسازها به بازپرداخت تسهیلات، اصلاحات و شفافیت مالی این شرکت‌ها و تجمیع سهام صندوق بازنشستگی کشوری، سهام درونی خودروسازها و سهام دولتی ایران خودرو و سایپا برای عرضه را، سه شرط واگذاری خودروسازان اعلام کرد.

یک اقدام جدید برای بورسی شدن سایپا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − سیزده =