کد خبر : 302341
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
-

نبیه بری:‌ ثروت دریایی ما قابل چانه‌زنی نیست

نبیه بری:‌ ثروت دریایی ما قابل چانه‌زنی نیست

رئیس پارلمان لبنان در اولین اظهار نظرش پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات خطاب به مردم کشورش اعلام کرد که زمان کاهش سن رأی‌دهی به ۱۸ سال فرا رسیده است.

به گزارش عصرقائم، «نبیه بری» روز سه‌شنبه در نخستین اظهار نظر خود پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج رسمی تصریح کرد: بگذارید نتایج انتخابات نقطه‌ای باشد که در آن گفتمان تحریک‌آمیز کنار گذاشته شود.

رئیس پارلمان لبنان خطاب به مردم کشورش گفت: مطمئن باشید آنچه انجام داده‌اید لبنان را قوی‌تر و منعطف‌تر خواهد کرد.

وی افزود: بگذارید روز اعلام نتایج انتخابات یک روز لبنانی باشد که در آن لبنانی‌ها گرد هم می‌آیند تا سخنان نفرت انگیز را کنار بگذارند.

نبیه بری تصریح کرد: زمان برای اعمال قانون انتخاباتی مربوط به عدم محدودیت‌های فرقه‌ای و کاهش سن رای‌دهی به ۱۸ سال، فرا رسیده است.

وی تأکید کرد که با توجه به انتخابات اخیر اطمینان می‌دهم که ثروت لبنان یک حق حاکمیتی است که امتیازدهی و چانه‌زنی را نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به مذاکرات غیر مستقیم لبنان و اسرائیل درباره ترسیم مرزهای دریایی دو طرف تأکید کرد که مرزهای لبنان و ثروت دریایی این کشور حقی است که سهل انگاری، امتیازدهی، مبادله و سازش با آن را نمی پذیریم.

نبیه بری خواستار تصویب طرحی برای بهبود وضعیت مالی و اقتصادی، استقلال قوه قضائیه و انتقال لبنان از کشورهای دارای سهمیه‌بندی قدرت به یک جامعه مدنی شد.

نبیه بری:‌ ثروت دریایی ما قابل چانه‌زنی نیست

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =