کد خبر : 302355
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
-

تقویت صادرات مجدد و ترانزیت بین ایران و عمان

تقویت صادرات مجدد و ترانزیت بین ایران و عمان

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست تجاری ایران و عمان با اشاره به جایگاه استراتژیک دو کشور همسایه بر امکان صادرات مجدد و افزایش ترانزیت بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، نشست تجاری ایران و عمان با حضور علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران و هیات همراه و رییس اتاق بازرگانی عمان و بخش خصوصی این کشور در اتاق بازرگانی مسقط برگزار شد.

پیمان‌پاک در این دیدار با اشاره به جایگاه استراتژیک ایران و عمان بر امکان صادرات مجدد و ترانزیت بین دو کشور تاکید کرد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با اشاره به موافقتنامه‎های تجارت آزاد عمان با دیگر کشورها و حجم ۱.۵ تریلیون دلاری تجارت منطقه به تلاش برای افزایش سهم دو کشور از این بازار منطقه‌ای با تقویت زیرساخت‌های تجاری به‌ویژه حمل و نقل بین‌المللی، ترانزیت و فعال‌کردن کریدور شمال – جنوب تاکید کرد.

پیمان‌پاک همچنین در پایان با تشکر از زحمات اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، ابراز امیدواری کرد بخش خصوصی دو کشور محوریت این فعالیت‌ها را بر عهده گرفته و برنامه‌ریزی مناسب را در دستور کار قرار دهد.

رضا صالح جمعه، رییس اتاق بازرگانی عمان، نیز در این نشست با اشاره به افزایش مبادلات دو کشور گفت: با وجود مشکلات بانکی و حمل و نقل، تلاش دو طرف برای افزایش روابط تجاری ادامه پیدا خواهد کرد.

در آستانه سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عمان، علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در راس هیاتی بلندپایه تجاری، بازاریابانی متشکل از ۳۰ شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات روز دوشنبه وارد این کشور شد و مورد استقبال مقامات عمانی از جمله مدیر کل تجارت وزارت صنایع، بازرگانی و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان و همچنین علی نجفی خوشرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط قرار گرفت.

تقویت صادرات مجدد و ترانزیت بین ایران و عمان

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =