کد خبر : 302296
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
-

شاهنامه خوانی شمسی فضل‌اللهی در روز بزرگداشت فردوسی

شاهنامه خوانی شمسی فضل‌اللهی در روز بزرگداشت فردوسی

شمسی فضل‌اللهی، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو در روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در حضور معاون صدا به شاهنامه خوانی پرداخت.

به گزارش عصرقائم، در ویدئوی زیر شاهنامه خوانی این هنرمند را که به شکل اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، مشاهده می‌کنید:

  علی بخشی‌زاده، معاون صدای سازمان صداوسیما در روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در سخنانی بر اهمیت ویژه به زبان و ادبیات فارسی در رادیو تاکید کرد و گفت: نباید پاسداشت زبان مادری‌مان را تنها به یک روز یا یک هفته بسنده کنیم.

همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان و ادب فارسی علی بخشی‌زاده، معاون صدا به اهتمام ویژه اهالی رادیو در این حوزه اشاره کرد و گفت: از آنجا که رهبر معظم انقلاب لزوم پاسداشت این میراث ارزشمند را تنها محدود به یک هفته یا یک روز خاص نمی‌دانند و یکی از دغدغه‌های اصلی ایشان توجه به زبان و ادب فارسی است، لازم می‌دانم برنامه‌های مختلفی را به صورت ثابت در طول سال به این موضوع اختصاص بدهیم.

وی ادامه داد: در همین راستا و در نتیجه این برنامه ریزی، بیش از ۱۸۷ عنوان در قالب ۵۰ برنامه به مدت بیش از ۹۰ ساعت در همه شبکه‌های رادیویی به سمع مخاطبان می‌رسد.

شاهنامه خوانی شمسی فضل‌اللهی در روز بزرگداشت فردوسی

بخشی‌زاده با تاکید بر این نکته که آشنایی با دین اسلام توسط زبان مادری صورت گرفته، به لزوم پرداختن به این میراث معنوی و پر ارزش در همه سطوح اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین میزان برنامه‌های تولید شده در رادیو فرهنگ با ۱۲ عنوان و در قالب ۴۱ برنامه است و دیگر شبکه‌ها نیز بنا بر رسالتشان، برنامه‌های متنوعی را در این حوزه به روی آنتن می‌برند که برخی به صورت کاملا تخصصی و برخی برای مخاطب عام طراحی شده است.

معاون صدا در پایان ابراز امیدواری کرد که آحاد جامعه و همه دستگاه‌ها و نهادها نسبت به زبان مادری اهتمام ورزیده و پاسداشت آن را تنها به یک روز و یک هفته بسنده نکنند.

به گزارش ایسنا، امروز یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، بزرگترین حماسه سرای ایران و پاسداشت از زبان و ادبیات فارسی است.

شاهنامه خوانی شمسی فضل‌اللهی در روز بزرگداشت فردوسیشاهنامه خوانی شمسی فضل‌اللهی در روز بزرگداشت فردوسیشاهنامه خوانی شمسی فضل‌اللهی در روز بزرگداشت فردوسیشاهنامه خوانی شمسی فضل‌اللهی در روز بزرگداشت فردوسیشاهنامه خوانی شمسی فضل‌اللهی در روز بزرگداشت فردوسیشاهنامه خوانی شمسی فضل‌اللهی در روز بزرگداشت فردوسی

در قسمت زیر تیزری با عنوان “عالیجناب من فردوسی” آمده است:

شاهنامه خوانی شمسی فضل‌اللهی در روز بزرگداشت فردوسی

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 7 =