کد خبر : 302241
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
-

پوتین در گفتگو با رئیس‌جمهور فنلاند: پیوستن شما به ناتو اشتباه است

پوتین در گفتگو با رئیس‌جمهور فنلاند: پیوستن شما به ناتو اشتباه است

رئیس جمهور فنلاند در تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که کشورش طی روزهای آتی تصمیم خود در مورد پیوستن به ناتو را خواهد گرفت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روسیا الیوم، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری فنلاند امروز (شنبه) اعلام کرد که سائولی نینیستو، رئیس جمهور فنلاند به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که چقدر وضعیت امنیتی برای فنلاند به صورت ریشه‌ای تغییر کرده است و این کشور طی روزهای آتی تصمیمی را درخصوص پیوستن به ناتو اتخاذ خواهد کرد.

طبق این بیانیه، رئیس جمهور فنلاند به اظهارات رئیس جهمور روسیه طی نشست نخستشان در سال ۲۰۱۲ اشاره کرد که در آن، گفته شد که هر کشور مستقلی، مسئول امنیت خود است.

در این بیانیه آمده است، این دقیقاً چیزی است که در حال حاضر اتفاق می‌افتد. از طریق پیوستن به ناتو؛ فنلاند امنیت خود را تحکیم می‌بخشد و مسئولیت را برعهده می‌گیرد.

در همین حال، کرملین اعلام کرد که پوتین در تماس تلفنی با همتای فنلاندی خود درخصوص طرح دولت فنلاند برای پیوستن به ناتو گفتگو کرد.
کرملین تاکید کرد، در این تماس که امروز بنا به خواسته طرف فنلاندی انجام شد، دو طرف به صورت صریح درخصوص نیت رهبری فنلاند برای ارائه درخواست پیوستن به ناتو تبادل نظر کردند.

پوتین تاکید کرد، این اقدام فنلاند در کنار گذاشتن سیاست بی طرفی نظامی، اشتباه خواهد بود، چراکه هیچ خطری علیه امنیت فنلاند وجود ندارد.

پوتین نسبت به این تغییر در رویکرد خارجی فنلاند هشدار داده و گفت که ممکن است تاثیر منفی بر روابط متقابل روسیه و فنلاند بگذارد، روابطی که طی سال‌های طولانی با روحیه حسن همجواری و همکاری و شراکت بنا شده است.

پوتین در گفتگو با رئیس‌جمهور فنلاند: پیوستن شما به ناتو اشتباه است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + دو =