کد خبر : 302205
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
-

طرح کنتور هوشمند به دنبال جذب سرمایه ۴ میلیاردی از طریق مشارکت مردمی است

طرح کنتور هوشمند به دنبال جذب سرمایه ۴ میلیاردی از طریق مشارکت مردمی است

یکی از شرکت‌های فناور که در اولین رویداد «استان‌آپ» صندوق نوآوری و شکوفایی در کرمان حضور داشت،برای تولید دستگاه فلومتر الکترومغناطیسی (طرح شناور پلکانی)، به دنبال جذب سرمایه ۴ میلیارد تومانی از طریق تامین مالی جمعی است.

به گزارش عصرقائم، خدمت جدید صندوق برای تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان که با نام تامین مالی جمعی (کراد فاندینگ) است که برای مردمی‌سازی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی می‌شود.

در این خدمت هر یک از شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه مورد نیاز برای توسعه و تولید محصولات خود را اعلام می‌کنند و مردم نیز می‌توانند از طریق سکوهای تامین مالی جمعی مورد تایید فرابورس در طرح‌ها سرمایه‌گذاری کنند و سپس در سود با شرکت‌ دانش‌بنیان شریک شوند.

در خدمت جدید صندوق نوآوری، اگر به هر دلیل، طرح دانش‌بنیانی که در آن سرمایه‌گذاری شده به سودآوری نرسد، در هر حال صندوق نوآوری و شکوفایی بازگشت ۸۰درصد اصل سرمایه را برای سرمایه‌گذاران در این طرح ضمانت کرده و سرمایه‌گذاران از مشارکت در این طرح ضرر نخواهند کرد.

یکی از شرکت های فناور برای تامین سرمایه‌ مورد نیاز خود برای تولید دستگاه فلومتر الکترومغناطیسی روش تامین مالی جمعی را برگزیده است.

یکی از کاربردهای اصلی این محصول، به‌کارگیری به‌عنوان کنتور دیجیتال آب است. همچنین انحصاری بودن تولید نوع مرغوب این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های معدود خارجی در داخل کشور، باعث شده تا با وجود کاربرد زیاد آن در صنایع، از قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار باشند.

از این رو بومی‌سازی این محصول در کشور با کیفیتی رقابتی و قیمت مناسب به همراه سفارشی‌سازی مشخصات محصول طبق نیاز مشتری، می‌تواند گامی مهم در رفع مشکل صنایع همراه با صرف هزینه‌های کمتر برای آن‌ها باشد.

براساس آمار اندازه بازار جهانی جریان‌سنج، در سال ۲۰۲۰ برابر با ۲۴.۸ میلیارد دلار بوده است و جریان‌سنج مغناطیسی، یعنی محصول مورد نظر این شرکت ۲۴ درصد از کل بازار جریان‌سنج را تشکیل می‌دهد. در نتیجه اندازه بازار جریان‌سنج مغناطیسی را با در نظر گرفتن این نسبت در منطقه خاورمیانه می‌توان برابر با ۷۳.۱۹۲ میلیون دلار محاسبه کرد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، قرار گرفتن این شرکت در استانی که بیشترین کاربرد محصول در همان منطقه است، باعث سهولت در بازاریابی، بهبود خدمات پس از فروش، بازخورد مناسب از عملکرد محصول و رفع عیوب احتمالی آن می‌شود. علاوه بر این در طرح مورد بررسی هیچ‌گونه هزینه بازاریابی پیش‌بینی نشده است.

این شرکت اعلام کرده است که برای تامین هزینه‌های ساخت این محصول نیاز به ۴ میلیارد تومان سرمایه دارد.

در فاصله یک روز ۱۵ درصد از نیاز سرمایه این شرکت توسط سرمایه‌گذاران تامین شده است. مهلت تامین سرمایه این شرکت به مدت یک‌ماه یعنی تا ۲۰ خردادماه خواهد بود.

بر اساس اعلام این شرکت میزان ۳۵ درصد سود برای سرمایه سرمایه‌گذاران پس از به درآمد رسیدن طرح قابل پیش‌بینی است. این میزان سود حداکثر تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۲ که به بازگشت سرمایه این شرکت می‌انجامد، برای سرمایه‌گذاران قابل دستیابی است.

طرح کنتور هوشمند به دنبال جذب سرمایه ۴ میلیاردی از طریق مشارکت مردمی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + شانزده =