کد خبر : 302233
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
-

جهت‌گیری جدید صنعت و شرکتهای دانش‌بنیان در راه است

جهت‌گیری جدید صنعت و شرکتهای دانش‌بنیان در راه است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ضمن تشکر از همه دست اندرکاران تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان گفت: این قانون حدود ۱۲ آیین‌نامه دارد که پیش‌نویس‌های آن آماده شده است.

به گزارش عصرقائم، دکتر سورنا ستاری در حاشیه نمایشگاه ایران ساخت در سالن ۳۷ A نمایشگاه بین‌المللی در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب نهایی قانون جهش تولید در شورای نگهبان، افزود: جا دارد از همه مسؤولانی که در ۳ سال گذشته کمک کردند که این قانون به تصویب برسد، تشکر کنم. این قانون نتیجه ۳ سال کار میان دولت و مجلس است.

وی با بیان اینکه تصویب این قانون از مجلس قبل آغاز شد، اظهار کرد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس فعلی با جدیت به جلو رفت و از اعضای شورای نگهبان تشکر می‌کنم.

ستاری تصویب این قانون را از جمله کارهای ماندگار توصیف کرد و ادامه داد: این قانون نقشه راه توسعه دانش بنیان‌ تا حدود ۱۵ سال آینده است و مفادی که
در این قانون به تصویب رسیده، در جهت توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیانی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه این قانون توسعه فعالیت‌ها در عرصه‌های سرمایه گذاری، اختیارات معاونت علمی و روش‌های جدید سرمایه‌گذاری و استراتژی‌های توسعه صنعتی خواهد بود، یادآور شد: معافیت مالیاتی فعالیت‌های تحقیق و توسعه یکی از بخش‌های مهم این قانون است.

ستاری اجرایی‌سازی این قانون را یکی از اولویت‌های اصلی این معاونت نام برد و ابراز امیدواری کرد که وقتی این قانون توسط رئیس جمهور ابلاغ می‌شود، به سرعت اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه برای این قانون حدود حداقل ۱۲ آیین‌نامه تدوین می‌شود، اظهار کرد: این قانون دارای چندین دستورالعمل است که پیش‌نویس همگی آنها آماده است و به سرعت در دستور کار دولت قرار می‌گیرد تا ما بتوانیم اجرایی‌سازی قانون جهش تولید دانش‌بنیان را داشته باشیم.

ستاری خاطر نشان کرد: این قانون از یادگاری‌هایی است که از ما بر جای می‌ماند و جهت‌گیری جدید شرکت‌های دانش‌بنیان و کشور و صنعت را رقم خواهد زد.

جهت‌گیری جدید صنعت و شرکتهای دانش‌بنیان در راه است/تدوین ۱۲ آیین‌نامه در دستور کار معاونت علمی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =