کد خبر : 302174
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
-

ایمنی در انفجار معادن با محصولی ایران‌ساخت

ایمنی در انفجار معادن با محصولی ایران‌ساخت

یک شرکت دانش‌بنیان دو محصول کاربردی برای انفجار در معادن مختلف، طراحی کرد و به بازار معرفی کرد.

به گزارش عصرقائم، سید افضل مهری نژاد، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه “پاوردک” باعث صرفه‌جویی مصرف مواد منفجره تا ۲۵ درصد در معادن می‌شود، گفت: این محصول یک قطعه پلاستیکی با فرم خاص است که جنس آنتی استاتیکی دارد و باعث صرفه‌جویی ماده منفجره در معادن می‌شود؛ چرا که این قطعه در ته چال‌های انفجاری قرار می‌گیرد و انفجار را به سمت پایین هدایت می‌کند. این امر باعث می‌شود قسمت تحتانی که نیاز به خردایش بیشتر دارد، خرد شود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی با بیان اینکه تاکنون در حدود ۱۰۰ معدن در ایران و چند معدن در عراق و ترکیه از این محصول استفاده کرده‌اند، خاطر نشان کرد: دستگاه بی‌سیم شوک تیوپ نانل، از دیگر محصولات این شرکت است. این دستگاه یک سیستم کنترل از راه دور است که باعث می‌شود انفجار با فاصله زیاد و به‌صورت صحیح انجام شود، همچنین موارد خطا در آن بسیار پایین است. این دستگاه دارای یک ریپیتر است که کارایی و عملکرد دستگاه را در داخل تونل و مناطق کوهستانی بسیار بالا برده و باعث عملکرد صد درصد دستگاه‌ها و انفجار تیوپ شوک بر نانل می‌شود.

مهری نژاد ادامه داد: این محصول در دو مدل ۴ و ۸ کاناله ساخته شده و همچنین برای چاشنی الکتریکی تا ۱۰۰۰ چال را منفجر می‌کند.

ایمنی در انفجار معادن با محصولی ایران‌ساخت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − یازده =