کد خبر : 302162
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
-

شهادت «ابو عاقله» خوی وحشی‌گری اسرائیل را نشان داد

شهادت «ابو عاقله» خوی وحشی‌گری اسرائیل را نشان داد

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی گفت که شهادت «شیرین ابوعاقله» ددمنشی دشمن و واقعیت و ماهیت صهیونیستها را نشان داده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از العالم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز (جمعه) در «همایش انتخاباتی» که حزب الله در مناطق بعلبلک، ریاق و مشغره برگزار کرده است، سخنرانی کرد.

نصرالله در ابتدای سخنرانی خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت خبرنگار شبکه الجزیره گفت که شهید شیرین ابوعاقله شاهدی بر جنایات دشمن و مظلومیت مردم فلسطین بود و این همان ددمنشی دشمن و واقعیت و ماهیت صهیونیستها است.

وی با بیان ایکه برخی کوشیدند که موضوع را از مساله جنایت دشمن به وابستگی دینی شیرین ابوعاقله منحرف کنند، تصریح کرد: امیدواریم که خون شیرین ابوعاقله و کودکان فلسطین، وجدانها را بیدار کند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: اسرائیلیها به کشته شدن ۲۰ نفر و مجروحیت ۳۰ نفر و اسارت و مفقود شدن تعدادی از نیروهایشان اعتراف کردند و در روزهای اشغال لبنان عملیات مقاومت در بیش از یک منطقه از کشور آغاز شد.

او گفت که ایران در زمان امام خمینی (ره) تصمیم به حمایت از لبنان و سوریه و رویارویی با دشمن صهیونیستی در زمان حمله اسرائیل به البقاع را اتخاذ کرد.

دبیرکل حزب الله گفت: مقاومت اسلامی ما از بقاع، بعلبک و تمام روستاهای بقاع و در راس آن سید عباس موسوی آغاز شد. با تاسیس مقاومت اسلامی جوانان به آن پیوستند و اهالی از آن حمایت کردند.

وی ادامه داد: در بقاع هیچ یک از رهبران مقاومت و حزب الله خواستار دور شدن مردم از مناطق مسکونی نشدند و این این اوج بصیرت بود. بمباران اقدامی سیاسی، تبلیغاتی، اقتصادی و مالی بود و هدف از محاصره و فشار دست برداشتن مردم از مقاومت بود. سید عباس موسوی و ام یاسر الموسوی در سرزمین جنوب در بقاع به شهادت رسیدند.

دبیرکل کل حزب الله افزود: نباید فراموش کنیم که چه طرفی در کنار مردم لبنان و مقاومت آن ایستاد و علیه اشغالگران به آن کمک کرد که همان ایران و سوریه هستند. باید یادآور شویم چه کسانی از اسرائیل حمایت کردند که در راس آن آمریکا و برخی کشورهای عربی بودند.

سید حسن نصرالله سپس با خطاب قرار دادن مردم بقاع گفت: باید با قاطعیت در مقابل کسانی که برای دفاع از بقاع سلاح در دست گرفته و کسانی که با عناصر مسلح برای حمله خانه‌هایتان همراه شدند، موضع بگیرید.

رهبر مقاومت لبنان تأکید کرد: اگر طرح و پروژه تروریست‌ها در سوریه به موفقیت می‌رسید، در آن زمان تمامی لبنان و بقاع در خطر قرار می‌گرفت و در این جا باید اشاره کنم که ارتش لبنان به دلیل تصمیمات سیاسی از مقابله با تروریست‌ها در بلندی‌های جرود [هم مرز با سوریه] منع شده بود.

نصرالله گفت: شما باید تکلیفتان را مشخص کنید؛ یا با کسانی باشید که از شما دفاع می‌کنند یا با کسانی باشید که علیه شما توطئه می‌کنند. شما می‌خواهید با کسانی باشید که تفنگ را برای دفاع از شما حمل کرده‌اند یا با کسانی باشید که آن را به گروه های مسلح داده است تا به شما حمله کنند؟

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به مخالفان سلاح مقاومت گفت: اگر این سلاح که شما خواستار حذف آن در بعلبک هستید، وجود نداشت، امروز زحله، البقاع غربی، راشایا، البقاع و کل اراضی لبنان کجا بودند؟

دبیرکل حزب الله گفت: سلاح مقاومت نه کسی را از تعمیر برق و سدسازی باز داشته و نه خط‌ مشی فاجعه بار مالی را تعیین کرده است. واشنگتن کمک کرده که سپرده گذاران لبنانی، سپرده‌های خود را به خارج منتقل کنند.

وی اعلام کرد که آمریکا از سرمایه گذاری در لبنان جلوگیری کرده و بر دزدی‌ها و سرقت‌های خود در این کشور سرپوش می گذارد. هر کسی که فهرست‌های انتخاباتی را در سفارتخانه آمریکا در بیروت تهیه کرده است، باید از ایالات متحده بخواهد تا سپرده‌های سپرده گذاران لبنانی را بازگرداند.

وی در پایان با بیان اینکه شاهد نفرت‌پراکنی عجیبی در لبنان هستیم، گفت که رأی دادن در روز انتخابات پیامی برای همه توطئه کنندگان علیه مقاومت و آینده لبنان در بر دارد.

شهادت «ابو عاقله» خوی وحشی‌گری اسرائیل را نشان داد/ سازشگران باید خجالت بکشند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 19 =