کد خبر : 302142
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
-

افزایش ۱۳ درصدی سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی

افزایش ۱۳ درصدی سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت، سال گذشته کمتر از ۹ درصد بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش عصرقائم، قاسم احمدی لاشکی در آیین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان محمود آباد اظهار کرد: بودجه عمومی دولت در سال ۱۴۰۱ از آنچه از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشت ۱۵۰۰ هزار میلیارد است و سهم آموزش و پرورش از این محل بطور قابل توجهی افزایش داشته است؛ که یکی از علت‌های این افزایش سهم ۳۸ هزار میلیارد تومانی که برای رتبه بندی معلمان مشخص شده است.

وی تصریج کرد: سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت، سال گذشته کمتر از ۹ درصد بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آنچه امروز جامعه توسعه یافته در امر تعلیم و تربیت برای خودش اهمیت قائل است عددی بیشتر از این رقم است افزود: اما امیدواریم این رویه رو به رشد در جهت حمایت از آموزش و تعلیم و تربیت در سال‌های آینده نیز هم‌چون روند رو به رشد فعلی استمرار داشته باشد.

احمدی لاشکی گفت: معلمان از اقشار مهم جامعه در تبیین برنامه‌ها و اهداف والای انقلاب هستند، زیرا این افراد آگاه جامعه می‌توانند در پیشبرد اهداف نظام کمک حال باشند.

وی با اشاره به لزوم ورود افراد شایسته، متعهد و کاردان به آموزش و پرورش، افزود: امروزه در تمام نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا، شایسته محوری در دستور کار قرار گرفته است، بنابراین خروجی‌های نظام تعلیم و تربیت باید افرادی باشند که از صلاحیت‌های لازم برای زندگی سالم برخوردار باشند.

احمدی لاشکی تأکید کرد: در حوزه رتبه بندی معلمان و همکاران فرهنگی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، آیین نامه آن تحریر شده و به هیئت دولت رفته و امیدواریم به محض تصویب، در استان‌ها به سرعت اجرایی شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیدار اخیر معلمان با رهبری عظیم الشان انقلاب گفت: رهبری انقلاب دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی را خدمتگزارانی کم‌توقع، پرکار و با مسئولیتی سنگین توصیف کردند. از آنجا که بقاء و استمرار هر انقلابی به‌طور مستقیم به تربیت انسان‌های صالح و عالم ارتباط پیدا می‌کند، می‌توان گفت که فرهنگیان و معلمین ما آگاهانه مسئولیت بزرگی را نسبت به آینده‌ی کشور عهده‌دار هستند.

افزایش ۱۳ درصدی سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی/رتبه بندی معلمان در انتظار ابلاغ به استانها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =