کد خبر : 301902
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
-

نمایندگان بسیاری از وزیر صنعت خواستار توضیح دلایل افزایش قیمت‌ها شدند

نمایندگان بسیاری از وزیر صنعت خواستار توضیح دلایل افزایش قیمت‌ها شدند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به گرانی برخی کالاها نظیر ماکارونی با تاکید بر اینکه این افزایش قیمت‌ها هیچ توجیه علمی و اقتصادی ندارد، تاکید کرد که این احتمال وجود دارد که نمایندگان مجلس وزیر صنعت را به دلیل گرانی‌های اخیر به صحن مجلس بکشانند.

به گزارش عصرقائم، کمال حسین‌پور در گفت‌وگو ، با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وزارت صنعت در بحث نظارت و کنترل قیمت‌ها واقعاً ضعف عملکردی دارد و هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

وی با اشاره به گرانی برخی کالاها نظیر ماکارونی گفت: این افزایش قیمت‌ها هیچ توجیه علمی و اقتصادی ندارد؛ چراکه هنوز نه ارز ۴۲۰۰ حذف شده و نه حتی نرخ ارز مثل گذشته با تغییر و نوسانات همراه بودن است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

قیمت جدید ماکارونی اعلام شد

این عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه «برخی افزایش حقوق کارگران در سال جدید را عامل گرانی‌های اخیر عنوان می‌کنند» خاطر نشان کرد؟ شاید مقداری از افزایش قیمت‌ها را به دلیل افزایش حقوق و دستمزد کارگران منطقی بدانیم اما نه در این حد؛ مگر این موضوع چقدر تاثیرگذار است؟

حسین پور با اشاره به اعتراضات و گلایه‌های مردم درباره افزایش قیمت‌ها تاکید کرد: به نظرم گرانی‌های اخیر بیشتر به دلیل آشفتگی بازار و عدم نظارت وزارت صنعت و ضعف این وزارت‌خانه در تامین کالاهای اولیه مردم است؛ این عملکرد ضعیف موجب اعتراض مردم شده است.

وی با تاکید بر این‌که «یکی از وظایف مجلس، نظارت است»، اظهار کرد: در حوزه نظارت نمایندگان بسیاری درباره گرانی‌ها به وزیر صنعت تذکر دادند و از او سوال پرسیدند و درخواست کردند تا دلایل افزایش قیمت‌ها از زبان وزیر برای نمایندگان توضیح داده شود؛ بسیاری از این سوالات در دست پیگیری و بررسی است و من مطمئن هستم که نمایندگان از پاسخ‌های وزیر صنعت قانع نخواهند شد و احتمال این‌که وزیر برای افزایش قیمت‌ها به صحن بیاید، بسیار است.

نمایندگان بسیاری از وزیر صنعت خواستار توضیح دلایل افزایش قیمت‌ها شدند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + سه =