کد خبر : 301863
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
-

از شایعه تا واقعیت کارت یارانه نان

از شایعه تا واقعیت کارت یارانه نان

تصویری با عنوان کارت یارانه‌ نان در فضای مجازی درحال دست به دست شدن است که صحت ندارد.

به گزارش عصرقائم، از شایعه تا واقعیت: دولت سیزدهم، اقدامی که دولت روحانی باید سال‌ها پیش در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام میداد را در دستور کار قرار داده است.
دولت رییسی قصد دارد اصلاحات مهم اقتصادی را در راستای عدالت و حذف سود عده‌ای خاص کلید بزند و آن طور که دولتمردان گفته‌اند حاضرند در این راه از آبروی خودشان هم بگذرند. یکی از موضوعات مهم در این خصوص آزادسازی قیمت ‌ها و پرداخت مستقیم یارانه نان به مردم است.

در همین رابطه برخی مغرضان تصاویری فتوشاپی را با عنوان کارت یارانه نان منتشر کردند که صحت ندارد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در این باره گفت: زیرساختی طراحی شده که مردم با کارت‌کشیدن در زمان خرید کالا‌های اساسی در همان زمان یارانه خود را دریافت کنند. به این شکل که مبلغی از هزینه خرید از یارانه فرد و مبلغی از حساب بانکی‌اش کسر می‌شود. در این روش یارانه فقط به آردی که به دست مردم رسیده تعلق می‌گیرد نه تمام آردهای نانوایی‌ها. نیازی به هیچ کارت جدید و حساب بانکی جدید نیست و خرید با کارت‌ بانکی فعلی افراد صورت می‌گیرد. قیمت و شکل خرید نان هم هیچ تغییری نمی‌کند.

همچنین مخبر، معاون اول رئیس جمهور شب گذشته با تاکید بر اینکه یارانه نان و دارو به هیچ وجه حذف نمی‌شود، گفت: برای نان سنتی یارانه‌ای در نظر ‌گرفته شده که طبق مصوبه مجلس باید به صورت کالابرگ‌ الکترونیکی پرداخت شود ‌
برای کالاهای اساسی دیگر نیز مبلغی ماهانه در نظر گرفته شده تا افزایش قیمت‌ها جبران شود. اقشار با درآمد بالاتر بخشی از هزینه تأمین این کالاها را پرداخت می‌کنند اما اقشار نیازمند و کم‌درآمد جامعه به‌طور کامل از این کمک‌هزینه‌ها بهره می‌برند و پولی که به آنها تعلق می‌گیرد، آرامش آنها را تأمین می‌کند.

مخبر تاکید کرد: این کمک‌هزینه‌ها قبل از آزادسازی قیمت‌ها به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. در کنار این تمهیدات برای دهک‌های پایین جامعه سبد سهام نیز در نظر گرفته شده است.

از شایعه تا واقعیت کارت یارانه نان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =