کد خبر : 301791
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
-

مسکو ۷ کارمند سفارت دانمارک را عنصر نامطلوب خواند

مسکو ۷ کارمند سفارت دانمارک را عنصر نامطلوب خواند

وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد، روسیه هفت کارمند سفارت دانمارک در مسکو را عنصر نامطلوب اعلام کرده است، دیپلمات‌ها دو هفته فرصت دارند تا کشور را ترک کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز احتمال اقدامات تلافی جویانه علیه انگلیس را در پاسخ به تحریم های لندن که از جمله یک شبکه تلویزیونی دولتی VGTRK روسیه را هدف قرار داده است، رد نکرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپوتنیک، در اطلاعیه وزارت خارجه روسیه آمده است: به سفیر دانمارک اطلاع داده شد که به عنوان اقدامی واکنشی، هفت کارمند سفارت دانمارک در روسیه عنصر نامطلوب اعلام شدند. آنها باید ظرف دو هفته کشور را ترک کنند. به یک دیپلمات نمایندگی دیپلماتیک دانمارک نیز ویزا داده نشد.

در این بیانیه آمده است که روسیه همچنین این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در پاسخ به اقدامات غیردوستانه کپنهاگ اقدامات بیشتری انجام دهد که متعاقباً به طرف دانمارکی اطلاع رسانی خواهد شد.

از سوی دیگر زاخارووا در برنامه زنده سولویوف در یوتیوب با اظهار نظر درباره اقدامات تلافی جویانه احتمالی روسیه علیه رسانه های بریتانیا گفت: «زمان انجام این کار فرا رسیده است» و افزود که روسیه «بسیار صبور» بوده است.

روز چهارشنبه، وزارت خارجه بریتانیا تحریم‌هایی را علیه شبکه‌های تلویزیونی دولتی روسیه VGTRK و کانال یک و همچنین تعدادی دیگر از رسانه‌های روسی و خبرنگاران جنگی، اوگنی پادوبنی، الکساندر کوتس و دیمیتری استشین، خبرنگار ویژه اعلام کرد. تا به امروز، انگلیس تحریم هایی را علیه بیش از ۱۶۰۰ شخص و نهاد روسی اعمال کرده است.

مسکو ۷ کارمند سفارت دانمارک را عنصر نامطلوب خواند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 5 =