کد خبر : 301763
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
-

بازار سهام متلاطم شد

بازار سهام متلاطم شد

بازارهای آسیایی روز پنجشنبه به دنبال افزایش نرخ بهره وال استریت پس از اینکه فدرال رزرو احتمال افزایش شدید در آینده نزدیک را کمرنگ کرد، همچنین تصمیم اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن واردات نفت از روسیه، صعود کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از استاک، مقامات بانک مرکزی ایالات‌متحده به عنوان بخشی از نبرد این بانک برای مهار تورم، در حالی که از جدول زمانی برای تخلیه دارایی‌های اوراق قرضه گسترده خود رونمایی می‌کنند، از افزایش نیم واحدی در هزینه‌های استقراض (بزرگترین افزایش از سال ۲۰۰۰ تاکنون) خبر دادند.

در حالی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا افزایش‌های ۵۰ امتیازی بیشتری را در آینده اعلام کرد، این خبر به افزایشی در وال استریت دامن زد و هر سه شاخص اصلی سهام آمریکا به دلیل افزایش در شرکت‌های فناوری، حدود ۳ درصد افزایش یافتند.

کلارا چئونگ، از مدیریت دارایی جی‌پی مورگان گفت: «این بازتابی از آرامش بود زیرا سرمایه‌گذاران از ترس اینکه کمیته در تشدید سیاست‌های پولی بیش از حد تهاجمی عمل کند، وارد جلسه شدند».

دستاوردهای نیویورک به آسیا نیز کشیده شد، جایی که شانگهای پس از بازگشت از یک وقفه طولانی، پیشرفت کرد و شاخص سهام هنگ کنگ، سیدنی، سنگاپور، تایپه، مانیل و ولینگتون نیز صعودی بودند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه، ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۹۳ درصد افزایش یافت، اگرچه معاملات با بسته شدن بازارهای ژاپن و کره برای تعطیلات عمومی ضعیف عمل کردند.

سهام چین با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ و قرنطینه شدید در مرکز مالی شانگهای که عملکرد بازارها را تحت تاثیر قرار داده است، با افزایش گسترده‌تر روبرو شد.

رشد آسیا به دنبال افزایش یک شبه شاخص‌های ایالات‌متحده بود که در آن میانگین صنعتی داوجونز ۲.۸۱ درصد، اس اند پی ۵۰۰ به میزان ۲.۹۹ درصد و نزدک ۳.۱۹ درصد رشد کردند.

شاخص هانگ سنگ، هنگ کنگ در معاملات اولیه ۰.۷۷ درصد و شاخص بخش فناوری ۱.۴۳ درصد افزایش یافت.

شاخص بورس استرالیا (S&P/ASX ۲۰۰) نیز با افزایش ۰.۶۱ درصدی عملکرد قوی داشت.

با این حال، شاخص CSI۳۰۰ چین با ۰.۱۶ درصد کاهش باز شد زیرا بازارها، تجارت را پس از تعطیلات سه روزه از سر گرفتند.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر ۶ همتا اندازه گیری می‌کند، در ۱۰۲.۴۹ بود که در روز چهارشنبه در ۱۰۳.۶۳ ثابت شد.

اوراق خزانه ایالات‌متحده به دلیل تعطیلات در ژاپن معامله نمی‌شد و بازده آن یک شبه کاهش یافت. بازدهی معیار ۱۰ ساله آخرین بار ۲.۹۴۰۲ درصد اعلام شد که از ۳ درصد کمتر بود.

روز پنجشنبه، نفت پس از آنکه اتحادیه اروپا، بزرگترین بلوک تجاری جهان، برنامه‌های خود را برای حذف تدریجی واردات نفت روسیه تشریح کرد، افزایش یافت.

قیمت نفت خام آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰۸.۲۱ دلار در هر بشکه و برنت ۰.۳۶ درصد ۱۱۰.۵۴ دلار افزایش یافت. هر دو شاخص در روز چهارشنبه بیش از پنج دلار در هر بشکه افزایش یافتند.

بازار سهام متلاطم شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =