کد خبر : 301639
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
-

۵ لحظه جادویی کاکا در میلان به مناسبت ۴۰ سالگی

۵ لحظه جادویی کاکا در میلان به مناسبت ۴۰ سالگی

ریکاردو کاکا دوران درخشانی در تیم میلان داشته است که به مناسبت ۴۰ سالگی او به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

به گزارش عصرقائم، به نقل از فوتبال ایتالیا، کاکا یکی از بهترین بازیکنان برزیلی تاریخ میلان است که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ با پیراهن روسونری به میدان رفت و توانست ۵ جام از جمله قهرمانی در سری A، سوپر جام ایتالیا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام اروپا و جام جهانی باشگاهی را به دست آورد.

او توانست با پیراهن روسونری قهرمانی در  لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و برنده توپ طلا هم بشود. کاکا بعد از درخشش در میلان راهی رئال مادرید شد اما نتوانست در این تیم عملکرد خوبی از خود نشان دهد و مجبور به بازگشت به میلان شد.

کاکا آخرین بازیکنی بود که قبل از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو توانست توپ طلای فوتبال جهان را به دست بیاورد. این بازیکن ۳۵ ساله که در لیگ آمریکا بازی می‌کرد بعد از اتمام قراردادش بازنشستگی خود را اعلام کرد. کاکا همچنین سابقه قهرمانی با برزیل در جام جهانی ۲۰۰۲ را در کارنامه دارد.

۵ لحظه برجسته کاکا در تیم میلان را به مناسبت ۴۰ سالگی او مرور می‌کنیم:

۱ – ورود

در تابستان ۲۰۰۳، کاکای ۲۱ ساله با قراردادی به ارزش ۸.۵ میلیون یورو به میلان پیوست. او اولین بازی فصل روسونری را مقابل آنکونا آغاز کرد و به سرعت به تیم اصلی رسید و بسیاری را تحت تاثیر قرار داد.

۲- طعم قهرمانی

عملکرد قوی او در میلان در همان فصل باعث شد که آنها  قهرمانی در لیگ را به دست آورند و کاکا اولین جام بزرگ خود را در ۲۲ سالگی کسب کند. در اولین فصل حضورش در ایتالیا، کاکا ۱۴ گل به ثمر رساند و ۷ پاس گل در تمام رقابت‌ها داد.

۳- شکوه اروپا

پس از یک شب وحشتناک در استانبول، کاکا سرانجام در سال ۲۰۰۷ طعم موفقیت اروپا را چشید. این بازیکن برزیلی نقش مهمی در تیم میلان داشت که در آن فصل به فینال لیگ قهرمانان رسید و در ۱۳ بازی در لیگ قهرمانان ۱۰ گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد. پیروزی ۲ بر ۱ مقابل لیورپول در فینال باعث قهرمانی میلان و کاکا شد.

۴ –  توپ طلا

در ۲ دسامبر ۲۰۰۷، کاکا برنده توپ طلا فیفا شد. جالب اینجاست که این بازی‌ساز آخرین فردی بود که این جایزه را قبل از دوران سلطه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به دست آورد تا اینکه لوکا مودریچ در سال ۲۰۱۸ این جایزه را برد و به چندین سال سلطه رونالدو و مسی پایان داد.

۵- رد پیشنهاد سیتی

ژانویه ۲۰۰۹، کاکا نزدیک بود به تیم تازه ثروتمند شده منچستر سیتی بپیوندد؛ تیمی که به میلان پیشنهاد ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون یورویی برای ستاره برزیلی داده بود. سران میلان با این انتقال موافقت کردند و به نظر می رسید که انتقال قطعی شده است با این حال کاکا این پیشنهاد را رد کرد و شش ماه دیگر در میلان ماند و در تابستان راهی رئال مادرید شد.

۵ لحظه جادویی کاکا در میلان به مناسبت ۴۰ سالگی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − هفت =