کد خبر : 301668
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
-

حمله روسیه به کارخانه “آزووستال” و ۳۹ هدف نظامی در اوکراین

حمله روسیه به کارخانه “آزووستال” و ۳۹ هدف نظامی در اوکراین

با ورود عملیات نظامی روسیه به هفتادمین روز خود در خاک اوکراین، منابع از حمله نیروهای روسیه به کارخانه فولادسازی آزووستال در ماریوپل به عنوان آخرین سنگر ارتش اوکراین خبر دادند. همچنین وزارت خارجه روسیه از هدفگیری یک مرکز لجستیکی تحویل تسلیحات غربی به اوکراین و ۳۹ پایگاه نظامی خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، حمله نیروهای روسیه به این کارخانه پس از تخلیه مردم از این شهر پس از حملات بی امان چندین روزه صورت گرفته است.

یکی از زنان ساکن ماریوپل گفت که حمله درست پس از آنکه ما از کارخانه خارج شدیم، آغاز شد.

در این میان خبرگزاری تاس نیز به نقل از یک مقام مسئول در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: جنگنده تاکتیکی و نظامی نیروی هوا-فضای روسیه ۳۹ هدف نظامی در اوکراین را منهدم و نابود کرده است.

این مقام مسئول نظامی در روسیه همچنین گفت: این اهداف شامل دو مرکز فرماندهی و ۳۶ مرکز دیگر می‌شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در پیامی ویدئویی مدعی شد که”روسیه هم باید نیروهای روسی با حمله به این کارخانه توافق‌ها برای خروج ایمن و بی خطر غیرنظامیان از ماریوپل را نقض کردند.”

وی گفت که کشورش به دنبال بازگرداندن تمام اراضی خود از جمله کریمه است.

زلنسکی گفت که اهداف اوکراین شامل توقف پیشروی روسیه و بازگرداندن اراضی است و افزود که بازگرداندن کل خاک اوکراین از طریق دیپلماتیک خواهد بود.

وی تاکید کرد: “ما عقب نخواهیم نشست. پیروزی از آن ما خواهد بود”.

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به آثار مخرب جنگ بر اقتصاد این کشور، توضیح داد: هزینه بازسازی اوکراین تاکنون ۶۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است. شرکت‌های بین‌المللی باید در اوکراین سرمایه‌گذاری کنند، روسیه هم باید به خاطر کاری که انجام داده به اوکراین غرامت بپردازد.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی به اوکراین حمله کرد که این اقدام با واکنش‌های تندی از سوی کشورهای غربی از جمله آمریکا روبرو شد. همچنین اتحادیه اروپا و واشنگتن از آن زمان تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرده‌اند.

حمله روسیه به کارخانه "آزووستال" و ۳۹ هدف نظامی در اوکراین/ زلنسکی: روسیه غرامت دهد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =