کد خبر : 301716
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
-

بارش باران در بیشتر استان‌ها

بارش باران در بیشتر استان‌ها

سازمان هواشناسی نسبت بارندگی و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور همچنین احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها هشدار داد.

به گزارش عصرقائم، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد  رنگ با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی که از چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت ماه) شروع می‌شود و یک‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) پایان می‌یابد، آورده است: بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید، در برخی نقاط خیزش گرد و خاک، در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ در روز چهارشنبه در خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، همدان و ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران، البرز، مازندران، گلستان و روز پنج‌شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قم، قزوین، تهران، البرز، اصفهان، مرکزی، همدان، زنجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات استان‌های سمنان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت جوی روز جمعه (۱۶ اردیبهشت ماه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، قم، البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، جنوب ایلام، نیمه شمالی استانهای فارس و بوشهر، روز شنبه (۱۷ اردیبهشت ماه) در اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان و روز یکشنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) در شمال خراسان رضوی و نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رخ می‌دهد.

از همین رو، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر بطور محلی، احتمال خیزش موقت گرد و خاک و کاهش دید محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد لذا نسبت به احتیاط در هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و عدم سم پاشی در مزارع توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بارش باران در بیشتر استان‌ها/ احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + پانزده =